Skriftsprogsudvikling hos førskolebørn og skriftsprogsstimulering i børnehaveklassen

Af: Mogens Vig Frederiksen, Birthe Sand
45,00 kr
På lager
ISBN
9788777770371
Opgavens problemformulering:

Jeg må med de iagttagelser jeg i seks 1. klasser har gjort om elevernes læseparathe, forholde mig kritisk til den læseforberedende undervisning, jeg som speciallærer har planlagt og gennemført i børnehaveklassen.

Jeg vil undersøge, om det er muligt ved i børnehaveklassen at inddrage flere skriftsproglige aktiviteter at forberede og motivere eleverne til med lyst og iver at gå i gang med at læse og skrive og at betragte skriftsproget som et kommunikationsmiddel, de kan have gavn af.

Ligeledes vil jeg undersøge, om jeg ved at udvide det snævre syn på sproglieg opmærksomhed, som har dannet grundlag for min undervisning, til i højere grad at lade det omfatte børns udvikling af et distanceret sprog kan stimulere de sprogligt svage børns formuleringsevne.

Endelig vil jeg undersøge, om de børn, der har problemer med grafem/fonem-forbindelsen, kan tilgodeses ved at inddrage bogstaverne i arbejdet med lydende.
Specifikationer
Forfatter Mogens Vig Frederiksen, Birthe Sand
Forlag Danmarks Lærerhøjskole
Thema koder Kognitiv psykologi, Sprogundervisning og sprogindlæring, Undervisning i et specifikt fag
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition AAUF
Udgivelsesdato 1. jan. 1992
Sideantal 48
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 1993
Oplagsdato 1. jan. 1992
Oplag 0
Udgave 0
Serie PPP-serien
ISBN-13 9788777770371
ISBN-10 8777770374
EAN 9788777770371
Sprog Dansk
Orignalsprog Sproget kan ikke bestemmes
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.