Kroppen i leg og læring
0,00 kr
Lagerstatus ukendt
ISBN
9788778658098
Hvad end du er skolelærer, pædagog, frivillig leder inden for teaterområdet eller idrætstilbud eller måske studerende i en sammenhæng, der fører frem til at arbejde med børn og unge, så vil du i denne bog kunne finde mange spændende inspirationer, iagttagelser, eksempler, faglig input, forslag og konkrete idéer til at styrke udviklingen af dn kropslige dimension i arbejdet med børn og unge.
Omdrejningspunktet for bogen er cirkus forstået som en mangfoldig og universel kunstform, hvor vi genfinder mange træk fra børne- og ungdomskulturen. Og denne kunstform bruges så videre til at argumentere for at få skabt et helhedssyn, der går på tværs af leg og læring.
Der bliver også præsenteret mange vinkler på tværfagligt samarbejde såvel på tværs af kunstarter som skolefag m.v. - og begreberne flerfaglig og tværfaglig sættes i perspektiv.
Vi taler ofte om, at der skal mere fysisk aktivitet ind i børns og unges hverdag set ud fra et motions- og sundhedsmæssigt aspekt. Vi taler sjældent om, at kroppen er et naturligt læringsredskab, som burde indgå langt mere målrettet i mange læringssituationer generelt - her er det fortsat den intellektuelle indlæring, der dominerer. Og netop ønsket om en holdningsændring på dette område ligger også som en særlig kontekst for hele bogen.
Omdrejningspunktet for bogen er cirkus forstået som en mangfoldig og universel kunstform, hvor vi genfinder mange træk fra børne- og ungdomskulturen. Og denne kunstform bruges så videre til at argumentere for at få skabt et helhedssyn, der går på tværs af leg og læring.
Der bliver også præsenteret mange vinkler på tværfagligt samarbejde såvel på tværs af kunstarter som skolefag m.v. - og begreberne flerfaglig og tværfaglig sættes i perspektiv.
Vi taler ofte om, at der skal mere fysisk aktivitet ind i børns og unges hverdag set ud fra et motions- og sundhedsmæssigt aspekt. Vi taler sjældent om, at kroppen er et naturligt læringsredskab, som burde indgå langt mere målrettet i mange læringssituationer generelt - her er det fortsat den intellektuelle indlæring, der dominerer. Og netop ønsket om en holdningsændring på dette område ligger også som en særlig kontekst for hele bogen.
Undertitel | Cirkus i børnehave og skole |
---|---|
Forfatter | Maybritt Jensen, Heid Osnes |
Forlag | Drama |
Thema koder | Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Teater, Opera & Ballet |
Ekspedition | dats |
Udgivelsesdato | 1. dec. 2010 |
Sideantal | 158 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 1. dec. 2010 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788778658098 |
ISBN-10 | 8778658098 |
EAN | 9788778658098 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Norsk |
Oversætter | Susanne Braad Andersen |
Illustreret i farver/sh | Nej |