Kompetencevurderinger på erhvervsuddannelserne
Formålet med denne evaluering er at bidrage til skolernes arbejde med at udvikle den måde de tilrettelægger og bruger kompetencevurderingerne på.
Evalueringen undersøger og vurderer hvordan skolerne organiserer, gennemfører og anvender resultaterne fra kompetencevurderingerne. Evalueringen afdækker desuden hvilke muligheder og udfordringer lærere og elever oplever ved at anvende kompetencevurderingerne som grundlag for at udarbejde de personlige uddannelsesplaner og tilpasse uddannelsesforløbene til elevernes forudsætninger. Endelig rummer evalueringen en række anbefalinger til udvikling og forbedring af praksis for kompetencevurderingerne.
Evalueringen er afgrænset til at omfatte problemstillinger der vedrører grundforløbet på erhvervsuddannelserne.
Det er de elever der begyndte på deres grundforløb i august 2008 hvor de nye fællesindgange for grundforløbene trådte i kraft, der er i fokus i evalueringen.
Forlag | Danmarks Evalueringsinstitut |
---|---|
Indbinding | Ukendt |
Thema koder | Teknologi: generelle emner |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | IHSD |
Udgivelsesdato | 9. jun. 2009 |
Sideantal | 100 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 5. jan. 1 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788779585331 |
ISBN-10 | 8779585337 |
EAN | 9788779585331 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |