Evalueringer af pædagogiske læreplaner i kommunalt perspektiv
Alle dagtilbud skal ifølge dagtilbudsloven én gang om året evaluere deres pædagogiske læreplan og herigennem dokumentere om de metoder og aktiviteter de har benyttet, leder frem til de læ-ringsmål de har opstillet. Dagtilbuddenes evalueringer skal herefter drøftes på kommunalt niveau hvor der skal tages stilling til om de giver anledning til yderligere handling fra kommunens side.
I lovens optik formidler dagtilbuddets evaluering af den pædagogiske læreplan altså en viden om hvorvidt de pædagogiske mål opfyldes – en viden der både kan danne grundlag for refleksion og udvikling i pædagogisk praksis og for beslutninger og handlinger i en styringssammenhæng. Denne evalueringsrapport udfolder og efterprøver lovens intentioner om hvordan evalueringer af pædagogiske læreplaner skal kunne kvalificere beslutninger på kommunalt niveau og derigennem påvirke kvaliteten i dagtilbuddene.
Undertitel | mellem pædagogisk, administrativ og politisk praksis |
---|---|
Forlag | Danmarks Evalueringsinstitut |
Indbinding | Ukendt |
Thema koder | Førskoler og børnehaver |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | IHSD |
Udgivelsesdato | 30. nov. 2009 |
Sideantal | 80 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 30. nov. 2009 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788779585478 |
ISBN-10 | 8779585477 |
EAN | 9788779585478 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Artist | Grafisk layout: BGRAPIC |
Illustreret i farver/sh | Nej |