Globalisering, massemedier og kulturel forandring

Af: Finn Rasmussen
143,75 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788779700055
Globaliseringen er et af de mest studerede emner indenfor samfundsvidenskaberne de senere år.
Det er hovedsageligt globaliseringens økonomiske sider, der er blevet belyst. Denne bog ser på de kulturelle forandringer ved globaliseringen. Et af de centrale spørgsmål er om globaliseringen betyder at kulturer bliver mere ens, eller om den medvirker til at nye kulturelle udtryk bliver skabt.
Bogen ser på mediemonopoler og massemediernes kulturelle indflydelse. Nye samværsformer over internettet er et andet emne, der tages op. Migration og Danmark som multietnisk samfund diskuteres. Endelig ses der nærmere på globaliseringens ulige fordeling mellem lande i Nord og Syd.
Finn Rasmussen (f. 1962) er mag.art. i kultursociologi. Har arbejdet med kommunikation og udvikling i en række danske og internationale organisationer, blandt andet for ulandsorganisationen Ibis i Ecuador. For tiden udstationeret som rådgiver i Mellemamerika for Udenrigsministeriet. Har skrevet flere bøger om massemedier og kommunikation, herunder Tæt på medier og samfund (medforfatter Birgitte Tufte)

»Stringent og letlæst problematiseres de mange facetter af globaliseringens kulturelle ensretning, påvirkning og øgede kulturelle bevidsthed (...) I strømmen af bøger om globaliseringens økonomiske og politiske konsekvenser adskiller Finn Rasmussens bog sig ved den klare oplysende vinkel på de vigtige kulturelle aspekter i globaliseringen.«
Jens Bråten i DBC
Specifikationer
Forfatter Finn Rasmussen
Forlag Columbus
Indbinding Hæftet
Thema koder Samfund og kultur: generelt
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition EXT
Udgivelsesdato 1. jan. 2006
Sideantal 134
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 2003
Oplagsdato 1. jan. 2006
Oplag 2
Udgave 1
ISBN-13 9788779700055
ISBN-10 8779700055
EAN 9788779700055
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.