Historiedidaktik
Dette er den tredje udgave af Historielærerforeningens udgivelse om historiedidaktik er skrevet, så den passer til ungdomsuddannelserne efter 2017-reformen.
I tredje
udgave er enkelte kapitler bevaret, 6 kapitler er opdateret, ændret eller
udvidet, og 16 kapitler er helt nye.
Som noget nyt behandles fx innovation, faglig læsning og skriftlighed i faget,
mens kapitlerne om undervisning i flerkulturelle samfund og IT er blevet
skrevet helt om. Også rammerne for det nye historiefag på hhx udfoldes i en af
artiklerne.
Bogen er bygget op så de mest didaktisk-teoretiske kapitler, der skal danne det
bagvedliggende udgangspunkt for ens undervisning, er placeret først. I denne
del af bogen behandles bl.a. historiebevidsthedsbegrebet, historiefagets
metodiske grundlag og faglig læsning. Herefter bringes en lang række kapitler,
der forener historiedidaktik med mere konkrete anvisninger på, hvordan det
omsættes i undervisning og inspiration til, hvordan undervisningen kan gøres
varieret og vedkommende for eleverne.
| Forlag | Columbus |
|---|---|
| Indbinding | Hæftet |
| Thema koder | Historie: teori og metoder |
| Varegruppe | Historie & Mytologi |
| Ekspedition | Egen |
| Udgivelsesdato | 17. nov. 2017 |
| Sideantal | 332 |
| Bredde | 170 |
| Højde | 240 |
| Dybde | 0 |
| Vægt | 840 |
| Første udgave | 2017 |
| Oplagsdato | 17. nov. 2017 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 3 |
| ISBN-13 | 9788779703988 |
| ISBN-10 | 8779703984 |
| EAN | 9788779703988 |
| Sprog | Dansk |
| Orignalsprog | Dansk |
| Illustreret i farver/sh | Nej |



