Medietid 2.0
243,75 kr
På lager
ISBN
9788779964419
Medietid 2.0 er en bog om de nye medier, der er vokset frem med den digitale udvikling og med web 2.0-konceptet.
I løbet af de senere år har vi bevæget os fra første til anden generation af tjenester udbudt på internettet – fra Web 1.0 til Web 2.0. Hvor Web 1.0-konceptet var et internet, der forbandt computere i hele verden, kan Web 2.0-konceptet defineres ved, at det forbinder mennesker i hele verden. Web 2.0 handler altså om at skabe relationer mellem mennesker.
Medietid 2.0 tager udgangspunkt i den del af vores kulturforbrug, der er opstået i Web 2.0-konceptet, hvor online globalisering og aktiv brug af elektroniske medier spiller en stadig større rolle.
Bogen belyser den betydning, de nye medier har for det mediemæssige landskab. Web 2.0-konceptet med de mange brugergenererede tjenester er eksploderet inden for de sidste få år, og den aktive brugers medvirken ved skabelse af forskellige former for tekster, billeder og lyd har gjort os til langt større mediebrugere end tidligere.
Det overordnede fokus i bogen er den enkelte brugers deltagelse i medier. Hvert kapitel tager udgangspunkt i det brugergenererede og knytter derefter tråde til mere traditionelle massekommunikationsmedier. Bogen er rig på eksempler, billedmateriale og opgaver.
I løbet af de senere år har vi bevæget os fra første til anden generation af tjenester udbudt på internettet – fra Web 1.0 til Web 2.0. Hvor Web 1.0-konceptet var et internet, der forbandt computere i hele verden, kan Web 2.0-konceptet defineres ved, at det forbinder mennesker i hele verden. Web 2.0 handler altså om at skabe relationer mellem mennesker.
Medietid 2.0 tager udgangspunkt i den del af vores kulturforbrug, der er opstået i Web 2.0-konceptet, hvor online globalisering og aktiv brug af elektroniske medier spiller en stadig større rolle.
Bogen belyser den betydning, de nye medier har for det mediemæssige landskab. Web 2.0-konceptet med de mange brugergenererede tjenester er eksploderet inden for de sidste få år, og den aktive brugers medvirken ved skabelse af forskellige former for tekster, billeder og lyd har gjort os til langt større mediebrugere end tidligere.
Det overordnede fokus i bogen er den enkelte brugers deltagelse i medier. Hvert kapitel tager udgangspunkt i det brugergenererede og knytter derefter tråde til mere traditionelle massekommunikationsmedier. Bogen er rig på eksempler, billedmateriale og opgaver.
Forfatter | Jane Kristensen, Jørgen Riber Christensen |
---|---|
Forlag | Dansklærerforeningen |
Indbinding | Hardback |
Thema koder | Undervisningsmidler: Sprog, litteratur, læseundervisning og skriveundervisning |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | EXT |
Udgivelsesdato | 7. dec. 2009 |
Sideantal | 124 |
Bredde | 212 |
Højde | 267 |
Dybde | 12 |
Vægt | 591 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 7. dec. 2009 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788779964419 |
ISBN-10 | 8779964419 |
EAN | 9788779964419 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |