Talepædagogen som samarbejdspartner og konsulent i arbejdet med udvikling af opmærksomhed over for sprog, lyd og artikulatio
55,00 kr
På lager
ISBN
9788787315746
Mange erfaringer og undersøgelser med børn, der har læsevanskeligheder, viser, at langt de fleste af dem har sproglige problemer. Arbejdet med sprog, lyd og artikulation vil imidlertid kunne medvirke til at udbygge fundamentet i læseindlæringsfasen for alle børn, men specielt de sprogligt svage børn vil have gavn af undervisningen.
Forfatterne har som følge heraf ønsket at undersøge talepædagogens mulighed for - i indskolingen - at medvirke til forebyggelse af læseproblemer ud fra en specialpædagogisk synsvinkel.
Titelangivelse før indholdsfortegnelse: Talepædagogen som samarbejdspartner og konsulent i arbejdet med udvikling af opmærksomhed over for sprog, lyd og artikulation i indskolingen.
Forfatterne har som følge heraf ønsket at undersøge talepædagogens mulighed for - i indskolingen - at medvirke til forebyggelse af læseproblemer ud fra en specialpædagogisk synsvinkel.
Titelangivelse før indholdsfortegnelse: Talepædagogen som samarbejdspartner og konsulent i arbejdet med udvikling af opmærksomhed over for sprog, lyd og artikulation i indskolingen.
Forfatter | Birthe F. Sand, Mogens Vig Frederiksen, Jytte Sjørslev |
---|---|
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole, Institut for Pædagogik og Psykologi |
Thema koder | Undervisning for fysisk handicappede elever |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1989 |
Sideantal | 62 |
Bredde | 0 |
Højde | 300 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1989 |
Oplagsdato | 1. jan. 1989 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | Specialpædagogiske tekster |
ISBN-13 | 9788787315746 |
ISBN-10 | 8787315742 |
EAN | 9788787315746 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |