Peter - en dreng med sprogforstyrrelser
56,25 kr
På lager
ISBN
9788787315968
I forbindelse med vort arbejde i en studiegruppe om ´anvendt fonologi´ kom vi i kontakt med drengen Peter, som går i 1. klasse og er lettere spastisk. Hans primære problem var, at hans sprog var vanskeligt at forstå for hans omgivelser. Vi har fulgt Peter i skole og fritidsinstitution, og i vort afsluttende projekt har vi valgt at beskæftige os med hans problemer. Vi har observeret, at Peter har mange fonologiske fejl, hvorfor vi vil vægte den fonologiske side af sproget og i overvejende grad beskæftige os hermed.
På grundlag af journaloplysninger, egne iagttagelser og undersøgelser er det vort mål med denne opgave:
1: at belyse Peters forskellige udviklingsområder
2: at beskrive Peters fonologiske vanskeligheder
3: at få afklaret, hvorledes det er muligt ud fra vor beskrivelse af drengen og på baggrund af Laheys sprogmodel (1988) at tilrettelægge en pædagogisk handlingsplan, som tilgodeser og afhjælper hans sproglige problemer.
På grundlag af journaloplysninger, egne iagttagelser og undersøgelser er det vort mål med denne opgave:
1: at belyse Peters forskellige udviklingsområder
2: at beskrive Peters fonologiske vanskeligheder
3: at få afklaret, hvorledes det er muligt ud fra vor beskrivelse af drengen og på baggrund af Laheys sprogmodel (1988) at tilrettelægge en pædagogisk handlingsplan, som tilgodeser og afhjælper hans sproglige problemer.
Forfatter | Birgitte Koch, Inger Simonsen, Elisabeth Beck |
---|---|
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole, Institut for Pædagogik og Psykologi |
Thema koder | Undervisning for fysisk handicappede elever |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1990 |
Sideantal | 119 |
Bredde | 0 |
Højde | 300 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1990 |
Oplagsdato | 1. jan. 1990 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | Specialpædagogiske tekster |
ISBN-13 | 9788787315968 |
ISBN-10 | 8787315963 |
EAN | 9788787315968 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |