Samsnak
67,50 kr
På lager
ISBN
9788787315975
Eksamensopgave ved Speciallæreruddannelsen gren 1.
Med baggrund i en sammenkobling af computere i et netværk undersøges og beskrives et pædagogisk forløb - en skriftlig dialog - udført på nettets elektroniske opslagstavle. Dele af den udskrevne tekst belyses kommunikativt og med udvalgte metoder hentet fra analysen af dansk skriftligt materiale.
Der kommenteres ud fra udviklingspsykologiske, tegnsproglige og dansksproglige synsvinkler. Der afdækkes aspekter omkring brugen af computere i almindelighed samt anføres forslag til deres pædagogiske anvendelse for at øge døve børns skriftsproglige kompetence.
Med baggrund i en sammenkobling af computere i et netværk undersøges og beskrives et pædagogisk forløb - en skriftlig dialog - udført på nettets elektroniske opslagstavle. Dele af den udskrevne tekst belyses kommunikativt og med udvalgte metoder hentet fra analysen af dansk skriftligt materiale.
Der kommenteres ud fra udviklingspsykologiske, tegnsproglige og dansksproglige synsvinkler. Der afdækkes aspekter omkring brugen af computere i almindelighed samt anføres forslag til deres pædagogiske anvendelse for at øge døve børns skriftsproglige kompetence.
Undertitel | en empirisk undersøgelse omkring kommunikation på netværkskoblede computere, med ideer til skriftlig dialog |
---|---|
Forfatter | Laila Federspiel, Mariann Heinsen, Flemming Pickering Jacobsen, Jørn Jensen |
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole, Institut for Pædagogik og Psykologi |
Thema koder | Undervisning for fysisk handicappede elever |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1990 |
Sideantal | 116 |
Bredde | 0 |
Højde | 300 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1990 |
Oplagsdato | 1. jan. 1990 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | Specialpædagogiske tekster |
ISBN-13 | 9788787315975 |
ISBN-10 | 8787315971 |
EAN | 9788787315975 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |