Systemisk familieterapi i specialpædagogikken

Af: Peter Rodney-Jensen
48,75 kr
På lager
ISBN
9788787315999
Specialpædagogisk bistand overfor børn med vanskeligheder har desværre ikke altid den ønskede virkning. Børn får ikke lært at læse på trods af intensiv undervisning. Børns forståelse for, hvordan de virker på andre, bliver ikke forbedret, selvom de ofte får det at vide. Børn udvikler ikke den ønskede selvstændighed, selvom de bliver sat i situationer, hvor denne evne kunne blive udviklet. Dvs. nogle af tiltagene "løser" ikke problemerne, sådan som specialpædagogerne ellers havde formodet.

Desuden er det ofte forældrene til disse børn, at specialpædagogerne har haft svært ved at udvikle et brugbart forældresamarbejde med. ´Det er ofte de forældre, vi gerne ville tale med, som aldrig kommer til møderne´.

En analyse af hvordan den systemiske familieterapis teori og praksis kan bidrage til det specialpædagogiske arbejdsfelts videreudvikling

Denne opgave diskuterer teori og praksis for en pædagogisk/psykologisk arbejdsmodel, der har til formål at belyse såvel individuelle som relationelle aspekter ved den situation, som barnet befinder sig i, når det betegnes som havende vanskeligheder.

Danmarks Lærerhøjskole, Det psykologisk-pædagogiske kandidatstudium, § 3 opgave.
Specifikationer
Forfatter Peter Rodney-Jensen
Forlag Danmarks Lærerhøjskole, Institut for Pædagogik og Psykologi
Thema koder Psykiatri, Specialundervisning
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition AAUF
Udgivelsesdato 1. jan. 1990
Sideantal 85
Bredde 0
Højde 300
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 1990
Oplagsdato 1. jan. 1990
Oplag 0
Udgave 0
Serie Specialpædagogiske tekster
ISBN-13 9788787315999
ISBN-10 8787315998
EAN 9788787315999
Sprog Dansk
Orignalsprog Sproget kan ikke bestemmes
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.