Håndbog i grafisk produktion
0,00 kr
Lagerstatus ukendt
ISBN
9788788263923
Håndbog i grafisk produktion
Denne bog er blevet en naturlig del af hverdagen for de mange mennesker, som arbejder med tryksager. Den er nu solgt i mere end 6.000 eksemplarer.
Håndbog i grafisk produktion er skrevet til de mange mennesker, som arbejder med grafiske produkter hvad enten det er som indkøbere eller tilrettelæggere ansat på reklamebureau, i en reklameafdeling eller på en tegnestue. Medarbejdere i grafiske virksomheder uden grafisk baggrund kan også finde solid støtte i bogen.
Der er lagt særlig vægt på at gennemgå de mange faldgruber og misforståelser, der kan fordyre og forsinke produktionen. Samtidig præsenterer forfatterne en række muligheder, der kan være med til at sikre kvalitet, leveringstid og optimal økonomi.
Af bogens kapitler kan nævnes nogle, der knytter sig til det praktiske arbejde med fremstilling af grafiske produkter:
- En tryksag bliver til
- Hvilken trykmetode egner sig til min produktion?
- Indkøb af grafisk produktion
- Dit eget dtp system
- Samarbejde kunde/producent
Andre kapitler gennemgår baggrunden for de hensigtsmæssige beslutninger:
- Typografi
- Prepress-arbejde
- Prepress-udstyr
- Trykformfremstilling
- Trykteknik
- Færdiggørelsesteknik
- Papir og trykfarver
Denne bog er blevet en naturlig del af hverdagen for de mange mennesker, som arbejder med tryksager. Den er nu solgt i mere end 6.000 eksemplarer.
Håndbog i grafisk produktion er skrevet til de mange mennesker, som arbejder med grafiske produkter hvad enten det er som indkøbere eller tilrettelæggere ansat på reklamebureau, i en reklameafdeling eller på en tegnestue. Medarbejdere i grafiske virksomheder uden grafisk baggrund kan også finde solid støtte i bogen.
Der er lagt særlig vægt på at gennemgå de mange faldgruber og misforståelser, der kan fordyre og forsinke produktionen. Samtidig præsenterer forfatterne en række muligheder, der kan være med til at sikre kvalitet, leveringstid og optimal økonomi.
Af bogens kapitler kan nævnes nogle, der knytter sig til det praktiske arbejde med fremstilling af grafiske produkter:
- En tryksag bliver til
- Hvilken trykmetode egner sig til min produktion?
- Indkøb af grafisk produktion
- Dit eget dtp system
- Samarbejde kunde/producent
Andre kapitler gennemgår baggrunden for de hensigtsmæssige beslutninger:
- Typografi
- Prepress-arbejde
- Prepress-udstyr
- Trykformfremstilling
- Trykteknik
- Færdiggørelsesteknik
- Papir og trykfarver
Forfatter | Thomas B. Jensen og Ole Brinch |
---|---|
Forlag | Grafisk Litteratur |
Thema koder | Forlagsbranche og journalistik |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | GRAF |
Udgivelsesdato | 10. jun. 1999 |
Sideantal | 256 |
Bredde | 172 |
Højde | 225 |
Dybde | 20 |
Vægt | 744 |
Første udgave | 1999 |
Oplagsdato | 10. jun. 1999 |
Oplag | 1 |
Udgave | 2 |
ISBN-13 | 9788788263923 |
ISBN-10 | 8788263924 |
EAN | 9788788263923 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |