Ind i gruppen, ind i sproget
75,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788788295658
Bogen er resultatet af forfatterens specialeafhandling ved danskstudiet på Københavns Universitet.
Bogen fremlægger en undersøgelse af ti tosprogede elevers andetsproglige udvikling fra første til ottende klasse, samt en undersøgelse af elevernes sociale status blandt kammeraterne i ottende klasse. Undersøgelsen viser, at der er stor forskel på, hvor hurtigt de tosprogede udvikler andetsproget dansk, og at disse forskelle i bemærkelsesværdig grad er overensstemmende med deres sociale positioner blandt klassekammeraterne.
Bogen fremlægger en undersøgelse af ti tosprogede elevers andetsproglige udvikling fra første til ottende klasse, samt en undersøgelse af elevernes sociale status blandt kammeraterne i ottende klasse. Undersøgelsen viser, at der er stor forskel på, hvor hurtigt de tosprogede udvikler andetsproget dansk, og at disse forskelle i bemærkelsesværdig grad er overensstemmende med deres sociale positioner blandt klassekammeraterne.
Undertitel | en undersøgelse af sammenhænge mellem andetsprogstilegnelse og identitet |
---|---|
Forfatter | Pia Quist |
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole |
Thema koder | Lingvistik, Socialpsykologi og gruppepsykologi |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1998 |
Sideantal | 181 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1999 |
Oplagsdato | 5. jan. 1 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Københavnerstudier i tosprogethed. Køgeserien |
ISBN-13 | 9788788295658 |
ISBN-10 | 8788295656 |
EAN | 9788788295658 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |