Verden på tilbud
97,50 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788789235196
Nyhedsmedierne sætter i dag verden på tilbud på et marked præget af skarp konkurrence om ressourcer og opmærksomhed. Sådan er det over for modtagerne, og sådan er det internt på redaktionerne.
I Danmark er der fortsat stor interesse for udenrigsjournalistikkens beskrivelser af de fremmede samfund, konflikterne, globaliseringen og magten, men stoffet er under pres. Medierne er ikke længere alene om at være gatekeepere i nyhedsstrømmen. Udenrigsjournalistikken kritiseres for, at sensationer, katastrofer og brændpunktsjournalistik fylder meget mere end tidligere. Det svækker journalistikkens troværdighed.
Også intern på redaktionerne bliver der nu sat spørgsmålstegn ved udenrigsstoffets udbredelse og form. Dækningen er ressourcekrævende, og mange medier er økonomisk pressede. Flere og flere redaktionelle medarebjdere anfægter allerede i dag den traditionelt høje prioritering af udland med udtryk som »Hvorfor i alverden skal vi blive ved med at læse om Rusland«?
Verden på tilbud kortlægger den aktuelle udenrigsdækning og de journalistiske metoder bag. Bogen rejser spørgsmål og formulerer udfordringer.
Verden på tilbud diskuterer, hvordan en udenlandsdækning under pres kan udvikles, så den har stor gennemslagskraft både internt på redaktionerne og i samfundet.
I Danmark er der fortsat stor interesse for udenrigsjournalistikkens beskrivelser af de fremmede samfund, konflikterne, globaliseringen og magten, men stoffet er under pres. Medierne er ikke længere alene om at være gatekeepere i nyhedsstrømmen. Udenrigsjournalistikken kritiseres for, at sensationer, katastrofer og brændpunktsjournalistik fylder meget mere end tidligere. Det svækker journalistikkens troværdighed.
Også intern på redaktionerne bliver der nu sat spørgsmålstegn ved udenrigsstoffets udbredelse og form. Dækningen er ressourcekrævende, og mange medier er økonomisk pressede. Flere og flere redaktionelle medarebjdere anfægter allerede i dag den traditionelt høje prioritering af udland med udtryk som »Hvorfor i alverden skal vi blive ved med at læse om Rusland«?
Verden på tilbud kortlægger den aktuelle udenrigsdækning og de journalistiske metoder bag. Bogen rejser spørgsmål og formulerer udfordringer.
Verden på tilbud diskuterer, hvordan en udenlandsdækning under pres kan udvikles, så den har stor gennemslagskraft både internt på redaktionerne og i samfundet.
Undertitel | Om udenrigsjournalistik og mediernes udlandsdækning |
---|---|
Forfatter | Hans-Henrik Holm |
Forlag | Center for Journalistik og Efteruddannelse på Ajour |
Thema koder | Kommunikationsstudier |
Varegruppe | Fagbøger, nedsatte & tilbud |
Ekspedition | SL |
Udgivelsesdato | 8. feb. 2001 |
Sideantal | 210 |
Bredde | 172 |
Højde | 241 |
Dybde | 15 |
Vægt | 463 |
Første udgave | 2001 |
Oplagsdato | 8. feb. 2001 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788789235196 |
ISBN-10 | 8789235193 |
EAN | 9788789235196 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |