Den glade journalistik
50,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788789235318
Hvad ved vi egentlig om den kendthedsjournalistik, som mange elsker at hade, men endnu flere forbruger? På baggrund af halvandet års analyser af kendthedsjournalistik i danske ugeblade, dagblade og tv-aviser beskriver bogen et kendthedens univers befolket af royale superstars, ikoner, halvnøgne skuespillere og semikendte fra tv´s reality-programmer.
Journalister, fotografer og redaktører fortæller, hvordan de indsamler og formidler historierne, hvor grænserne går, og hvad spillereglerne er for denne form for journalistik. Bogen rummer også en selvstændig analyse af billedernes rolle i journalistikken.
Journalister, fotografer og redaktører fortæller, hvordan de indsamler og formidler historierne, hvor grænserne går, og hvad spillereglerne er for denne form for journalistik. Bogen rummer også en selvstændig analyse af billedernes rolle i journalistikken.
Undertitel | om mediernes dækning af de kendte |
---|---|
Forfatter | Kirsten Sparre, Lars Kabel |
Forlag | Center for Journalistik og Efteruddannelse på Ajour |
Thema koder | Antologier: generelt, Kommunikationsstudier |
Varegruppe | Fagbøger, nedsatte & tilbud |
Ekspedition | SL |
Udgivelsesdato | 7. jun. 2001 |
Sideantal | 245 |
Bredde | 173 |
Højde | 241 |
Dybde | 21 |
Vægt | 619 |
Første udgave | 2001 |
Oplagsdato | 7. jun. 2001 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788789235318 |
ISBN-10 | 8789235312 |
EAN | 9788789235318 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |