Først med det sidste

127,50 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788789235424
I denne bog analyseres mediernes magt og meningsdannelse af en række kompetente forskere. Institut for Journalistik ved Syddansk Universitet, Odense, har dannet ramme om analysserne. Folketingets Magtudredning har dækket udgifterne til indsamling af materiale i et omfang, der ikke er set før i Danmark.

Fra mandag morgen til søndag nat er nyeder fra TV-Avisen, TV2-Nyhederne, 33 dagblade, Radioavisen og Ritzaus Bureau blevet analyseret. Også regionale radio- og tv-stationer plus udvalgte udenlandske medier er med. Analyserne er ikke kun kritiske, men rummer også konstruktive forslag til forbedring af fremtidens journalistik.

Et repræsentativt udvalg af danskere er i samme uge blevet spurgt, hvad de anser for ugens vigtigste begivenheder. Deres vurdering og behov er ikke identisk med mediernes valg.
Specifikationer
Undertitel En nyhedsuge i Danmark
Forlag Ajour
Thema koder Antologier: generelt, Kommunikationsstudier
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition SL
Udgivelsesdato 14. nov. 2000
Sideantal 159
Bredde 175
Højde 246
Dybde 13
Vægt 263
Første udgave 2000
Oplagsdato 14. nov. 2000
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788789235424
ISBN-10 8789235428
EAN 9788789235424
Sprog Dansk
Orignalsprog Dansk
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.