Kvan 52 - Naturerkendelse og pædagogik
0,00 kr
Lagerstatus ukendt
ISBN
9788790066239
Natursynet spiller en væsentlig rolle for vor tids diskussioner om udforskning og forvaltning af naturen. Natursynet i Vesten har ændret sig. I antikken forstod man det som en indre lovmæssighed. Så fulgte den moderne videnskab med opfattelsen af naturen som en mekanisme i lighed med maskinen. Nutidens naturvidenskab betragter snarere naturen som en udvikling i lighed med historien. I temanummeret overvejer vi forskellige natursyn og deres indflydelse på vores opfattelse af naturen. Endvidere belyser vi, hvilken betydning natursyn kan have for folkeskolens undervisning.
| Undertitel | Et tidsskrift for læreruddannelsen og Folkeskolen |
|---|---|
| Forlag | Forlaget KvaN |
| Indbinding | 12 |
| Product Type | 1 |
| Ekspedition | DLF |
| Udgivelsesdato | 23. sep. 1999 |
| Sideantal | 0 |
| Bredde | 148 |
| Højde | 209 |
| Dybde | 9 |
| Vægt | 174 |
| Første udgave | 1999 |
| Oplagsdato | 23. sep. 1999 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788790066239 |
| ISBN-10 | 8790066235 |
| EAN | 9788790066239 |
| Sprog | Dansk |
| Orignalsprog | Dansk |
| Illustreret i farver/sh | Nej |


