Det populære
140,00 kr
På lager
ISBN
9788791041778
Slagmark nr. 58 handler om det populære. I dette nummer af Slagmark tages pulsen, ikke bare på samtiden og dens populærkultur, men også på forskningen indenfor populærkultur. Populærkulturen er med til at definere os som mennesker. Den fortæller historien om, hvem vi er og har været, på en måde, der ikke bare reflekterer det omkringliggende samfund, men også bidrager med et originalt indhold.
Bidragyderne i dette temanummer undersøger, hvad der er på færde i populærkulturen, hvordan man kan arbejde filosofisk, idéhistorisk og samfundsvidenskabeligt med det populære, og hvilke indsigter og muligheder populærkulturelle studier åbner op for.
Slagmark 58 indeholder endvidere en fyldig sektion med anmeldelser og et intermezzo bestående af professor Søren Harnow Klausens tiltrædelsesforelæsning ved Syddansk Universitet.
Bidragyderne i dette temanummer undersøger, hvad der er på færde i populærkulturen, hvordan man kan arbejde filosofisk, idéhistorisk og samfundsvidenskabeligt med det populære, og hvilke indsigter og muligheder populærkulturelle studier åbner op for.
Slagmark 58 indeholder endvidere en fyldig sektion med anmeldelser og et intermezzo bestående af professor Søren Harnow Klausens tiltrædelsesforelæsning ved Syddansk Universitet.
Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
---|---|
Varegruppe | Filosofi |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 11. jan. 2011 |
Sideantal | 207 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 11. jan. 2011 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Slagmark |
ISBN-13 | 9788791041778 |
ISBN-10 | 8791041775 |
EAN | 9788791041778 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |