Kontekst og personlighed
75,00 kr
Desværre udgået af boghandelen
ISBN
9788791562006
Hvordan påvirkes børnene af det daglige samvær mellem børn og voksne på en døgninstitution? Dette spørgsmål besvarer forfatteren af dette skrift ud fra samtaler med tre børn med udgangspunkt i videooptagelser af det daglige samvær omkring spisebordet. Forfatteren afdækker mønstre i samspillet og betydningen for barnets reaktioner. Undersøgelsen giver et bidrag til at forstå, hvordan man skaber udviklingspotentialer sammen med børn, hvis sociale og følelsesmæssige udvikling er truet.
Antallet af anbringelser af børn og unge uden for eget hjem er stort og stigende. Gennem flere årtier har man udviklet alternative løsninger til anbringelse uden for eget hjem, men der er stadig et stort behov for yderligere forskning på området. Anbringelse af børn og unge på institution er stadig almindelig og udbredt, men alligevel har man kun en sparsom viden om, hvordan det går børnene og de unge på behandlingsinstitution.
Et forskningsprogram sætter børn og unges ophold på døgninstitution under lup, og såvel forældrenes, børnenes, de unges og de professionelles vinkler på anbringelser inddrages. Tre jyske amter (organiseret i JYsk social Forsknings- og Evaluerings-samarbejde; JYFE) og Socialministeriet har ydet støtte til forskningsprogrammet, som gennemføres i et samarbejde mellem forskere fra Aarhus Universitet, Den sociale Højskole i Århus og CVU Midt-Vest.
Antallet af anbringelser af børn og unge uden for eget hjem er stort og stigende. Gennem flere årtier har man udviklet alternative løsninger til anbringelse uden for eget hjem, men der er stadig et stort behov for yderligere forskning på området. Anbringelse af børn og unge på institution er stadig almindelig og udbredt, men alligevel har man kun en sparsom viden om, hvordan det går børnene og de unge på behandlingsinstitution.
Et forskningsprogram sætter børn og unges ophold på døgninstitution under lup, og såvel forældrenes, børnenes, de unges og de professionelles vinkler på anbringelser inddrages. Tre jyske amter (organiseret i JYsk social Forsknings- og Evaluerings-samarbejde; JYFE) og Socialministeriet har ydet støtte til forskningsprogrammet, som gennemføres i et samarbejde mellem forskere fra Aarhus Universitet, Den sociale Højskole i Århus og CVU Midt-Vest.
Undertitel | en undersøgelse af muligheden for mønsterbrud på mikroplan med fokus på selvregulerende adfærd |
---|---|
Forfatter | Forskningsassistent, cand. psych. Tina Andersen |
Forlag | PUC |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. jan. 2004 |
Sideantal | 32 |
Bredde | 170 |
Højde | 241 |
Dybde | 2 |
Vægt | 95 |
Første udgave | 2004 |
Oplagsdato | 1. jan. 2004 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Anbragt på døgninstitution. |
ISBN-13 | 9788791562006 |
ISBN-10 | 8791562007 |
EAN | 9788791562006 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |