At forstå & blive forstået
358,75 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788793007031
Alle mennesker kan kommunikere. Vi er gode til det. Men det er ikke
altid, vi ved, hvad vi gør.
Uanset om dem, vi kommunikerer med, er barn, ung, klient, personale, studerende, borger eller blot et andet medmenneske, stiller vi os selv spørgsmål i samtalen og skaber erkendelser af dét, der sker. Hvad tænker hun, når hun siger sådan? Hvad siger og handler hun på, når jeg siger og gør sådan? Det handler om relationer og kommunikation. Det handler om at forstå og blive forstået.
Bogen er inddelt i tre dele: en teoretisk del og to dele med værktøj.
1. Her kan du tilegne dig viden om de bagvedliggende kommunikationsteorier (Watzlawick og Friedemann Schulz von Thun).
2. Værktøj, som du kan bruge som fundament til at forstå modtageren. Du lærer både modtagerens værdier og strategier at kende, og du lærer at analysere kommunikation.
3. Værktøj formet som metoder i kommunikation. Her har du mulighed for at lære at håndtere den svære samtale, skabe den motiverende samtale, tilegne dig den følelsesmæssige, lærende og vejledende dialog samt gå ombord i den systemiske, anerkendende og ikke voldelige kommunikation.
Bogen henvender sig til lærere, undervisere på ungdomsuddannelser og videregående uddannelser, sygeplejersker, pædagoger, socialrådgivere, socialarbejdere, familiepleje, ledere, vejledere samt studerende indenfor disse fagområder
altid, vi ved, hvad vi gør.
Uanset om dem, vi kommunikerer med, er barn, ung, klient, personale, studerende, borger eller blot et andet medmenneske, stiller vi os selv spørgsmål i samtalen og skaber erkendelser af dét, der sker. Hvad tænker hun, når hun siger sådan? Hvad siger og handler hun på, når jeg siger og gør sådan? Det handler om relationer og kommunikation. Det handler om at forstå og blive forstået.
Bogen er inddelt i tre dele: en teoretisk del og to dele med værktøj.
1. Her kan du tilegne dig viden om de bagvedliggende kommunikationsteorier (Watzlawick og Friedemann Schulz von Thun).
2. Værktøj, som du kan bruge som fundament til at forstå modtageren. Du lærer både modtagerens værdier og strategier at kende, og du lærer at analysere kommunikation.
3. Værktøj formet som metoder i kommunikation. Her har du mulighed for at lære at håndtere den svære samtale, skabe den motiverende samtale, tilegne dig den følelsesmæssige, lærende og vejledende dialog samt gå ombord i den systemiske, anerkendende og ikke voldelige kommunikation.
Bogen henvender sig til lærere, undervisere på ungdomsuddannelser og videregående uddannelser, sygeplejersker, pædagoger, socialrådgivere, socialarbejdere, familiepleje, ledere, vejledere samt studerende indenfor disse fagområder
Undertitel | om kommunikation og samhandling i praksis |
---|---|
Forfatter | Finn Steenfatt Thomsen |
Forlag | Varius |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Sociale tjenester og social velfærd |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | EXT |
Udgivelsesdato | 7. nov. 2014 |
Sideantal | 276 |
Bredde | 1700 |
Højde | 2400 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2014 |
Oplagsdato | 7. nov. 2014 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788793007031 |
ISBN-10 | 8793007035 |
EAN | 9788793007031 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |