Ledelse af marketing
297,50 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788793007208
Bogen har som noget nyt fokus på ledelse af marketing og eksekvering - hvordan man sikrer sig, at alle aktiviteter kan gennemføres effektivt, uanset om det er marketing, salg eller andre afdelinger, der har ansvaret?
Det er gennemførslen, der skaber resultaterne - ikke strategier og planer.
Og marketing er ikke en afdeling, men en værdikæde der omfatter mange andre end marketingafdelingen.
I ´gamle dage´ var marketing en afdeling, men i dag er det først og fremmest en værdikæde, som mange i virksomheden bidrager til - ikke mindst salgsafdelingen.
Samtidigt ændrer kunderne adfærd. IT og data har fået afgørende betydning og verden er dynamisk som aldrig før. Tiden, hvor marketingafdelingen gennemførte ad hoc kampagner og levede et isoleret liv, er for længst slut.
Det stiller nye krav til marketing.
Der er ikke længere nok at mestre de traditionelle marketingdiscipliner - det er mindst lige så vigtig at hele værdikæden fungerer effektivt. Evnen til at eksekvere er i dag afgørende. I sidste ende er det eksekveringen, der skaber resultaterne, og den er afgørende for både kundeoplevelse og agilitet.
Ledelse af marketing giver dig en introduktion til, hvordan du skaber de optimale rammer for jeres marketingproces ved at arbejde med områder som processer, organisation og IT. De skal gå op i en højere enhed, og der skal skabes klare strategiske rammer for alle, der bidrager til værdikæden. Og sidst men ikke mindst skal resultaterne måles og dokumenteres, så marketing bliver betragtet som en investering og ikke en omkostning.
"Marketing is the least efficient process in business today, while at the same time being one of the most important"
Philip Kotler og Robert Shaw
Fra forordet:
"...Kravene til os er med andre ord langt større end for blot få år siden.
De tager naturligvis tid at tilegne sig alle de nye kompetencer, der er behov for, men bogen her er et godt udgangspunkt.
´Ledelse af marketing´ er læsevenlig og giver en grundig, men samtidig også letforståelig og praktisk indsigt i det, der i dag kræves af marketing uanset om du er på ledelsesniveau eller ej. De konkrete eksempler synliggør problemstillingerne og ikke mindst løsningerne på en god måde, og samtidigt er der en passende mængde teori og modeller, der kan anvendes i dagligdagen.
´Ledelse af marketing´ er en nyttig bog."
Per Møller Jensen, Senior Vice President, Marketing & Communications Personal Banking, Danske Bank
Det er gennemførslen, der skaber resultaterne - ikke strategier og planer.
Og marketing er ikke en afdeling, men en værdikæde der omfatter mange andre end marketingafdelingen.
I ´gamle dage´ var marketing en afdeling, men i dag er det først og fremmest en værdikæde, som mange i virksomheden bidrager til - ikke mindst salgsafdelingen.
Samtidigt ændrer kunderne adfærd. IT og data har fået afgørende betydning og verden er dynamisk som aldrig før. Tiden, hvor marketingafdelingen gennemførte ad hoc kampagner og levede et isoleret liv, er for længst slut.
Det stiller nye krav til marketing.
Der er ikke længere nok at mestre de traditionelle marketingdiscipliner - det er mindst lige så vigtig at hele værdikæden fungerer effektivt. Evnen til at eksekvere er i dag afgørende. I sidste ende er det eksekveringen, der skaber resultaterne, og den er afgørende for både kundeoplevelse og agilitet.
Ledelse af marketing giver dig en introduktion til, hvordan du skaber de optimale rammer for jeres marketingproces ved at arbejde med områder som processer, organisation og IT. De skal gå op i en højere enhed, og der skal skabes klare strategiske rammer for alle, der bidrager til værdikæden. Og sidst men ikke mindst skal resultaterne måles og dokumenteres, så marketing bliver betragtet som en investering og ikke en omkostning.
"Marketing is the least efficient process in business today, while at the same time being one of the most important"
Philip Kotler og Robert Shaw
Fra forordet:
"...Kravene til os er med andre ord langt større end for blot få år siden.
De tager naturligvis tid at tilegne sig alle de nye kompetencer, der er behov for, men bogen her er et godt udgangspunkt.
´Ledelse af marketing´ er læsevenlig og giver en grundig, men samtidig også letforståelig og praktisk indsigt i det, der i dag kræves af marketing uanset om du er på ledelsesniveau eller ej. De konkrete eksempler synliggør problemstillingerne og ikke mindst løsningerne på en god måde, og samtidigt er der en passende mængde teori og modeller, der kan anvendes i dagligdagen.
´Ledelse af marketing´ er en nyttig bog."
Per Møller Jensen, Senior Vice President, Marketing & Communications Personal Banking, Danske Bank
Undertitel | en let anvendelig værktøjskasse til optimering af virksomhedens evne til at eksekvere effektivt og handlekraftigt |
---|---|
Forfatter | Michael Rasmussen |
Forlag | Varius Business |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Salgsledelse og markedsføringsledelse |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | Poly |
Udgivelsesdato | 4. maj 2017 |
Sideantal | 193 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2017 |
Oplagsdato | 4. maj 2017 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788793007208 |
ISBN-10 | 8793007205 |
EAN | 9788793007208 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |