Kompendium i Strategi
198,75 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788793088252
Dette kompendium er tænkt som et supplement til undervisningen i Strategi og Strategisk Ledelse for HA, HD, HD-R og lignende studier med samme pensum. Kompendiet kan med fordel anvendes til eksamensforberedelse, idet det indeholder pensum i et konsumeret format, de væsentligste modeller og figurer samt en række konkrete eksempler, herunder en stikordsliste til opslag af væsentlige begreber.
Kompendiet dækker over følgende litteratur:
- Mintzberg, H., Ahlstrand, B. og Lampel, J.: Strategy Safari
- Frank Martin og John L. Thompson: Strategic Management.
- Gerry Johnson, Richard Whittington,Kevan Scholes, Duncan Angwin, Patrick Regnér: Exploring Strategy
- Gerry Johnson, Richard Whittington og Kevan Scholes: Fundamentals of Strategy.
- Norton: Games of Strategy.
Bogen vil være anvendelig for folk, som ønsker et hurtigt overblik over centrale strategibegreber/-emner, så som:
- Strategisk analyse, der behandler den eksterne del gennem emnerne makroanalyse (samfundsanalyse samt industri- og sektoranalyse) og brancheanalyse, samt den interne del gennem en analyse af virksomhedens ressourcer og kompetencer, stakeholders, governance samt historie og kultur. Disse analyser understøttes bl.a. af væsentlige strategiske modeller så som PESTEL-modellen, Porter’s Five Forces, Strategic Canvas, Blue Ocean, Porter’s værdikæde, SWOT-analysen og The Cultural Web.
- Strategiske valg, der behandler emnerne koncernstrategi, forretningsområdestrategi samt international strategi og væksttilgang som en del af driftsstrategien. I dette afsnit understøttes analyserne og valgene bl.a. af modeller så som Porter’s generiske konkurrencestrategier, Ansoff’s vækstmatrice, Boston matricen, GE-McKinsey matricen, PLC-kurven og Porter’s Dimond.
- Strategiimplementering, som behandler emnerne evaluering af strategier, strategisk udvikling og proces, organisering, ledelse og strategisk forandring samt strategisk eksekvering. Her understøttes analyserne og implementeringen bl.a. af strategiens egnethed, accepteringsgrad og gennemførlighed, bevidst og ikke bevidst strategisk udvikling samt hvordan organisering, processer, systemer, ressourcer, ledelse, roller og metoder bør tilpasses de strategiske valg og selve strategieksekveringen.
Undertitel | Opskrifter, værktøjer og eksempler |
---|---|
Forfatter | Bo Foged, Maj Uggerhøj |
Forlag | Aspiri |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Forretningsstrategier |
Varegruppe | Økonomi |
Ekspedition | EXT |
Udgivelsesdato | 31. dec. 2018 |
Sideantal | 126 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 251 |
Første udgave | 2018 |
Oplagsdato | 31. dec. 2018 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Kompendium |
ISBN-13 | 9788793088252 |
ISBN-10 | 8793088256 |
EAN | 9788793088252 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |