Motivation
195,00 kr
På lager
ISBN
9788793820005
Bogen perspektiverer viden om motivation til tre generelle lærerkompetencer, som med stor vægt indgår i læreruddannelse og lærerarbejde. De tre lærerkompetencer knytter sig til lærerens arbejde med henholdsvis relationer, klasseledelse og didaktik. Med viden om motivation, konkretiseret ved de tre lærerkompetencer, kan læreren forholde sig til børn og unges motivation på et grundlag, som er både teoribaseret og praksisnært.
Indhold:
Anne Kirketerp og Henrik Knoop:Motivation og frihed i pædagogikken
Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik: Angsten for at fejle
Helle Bjerresgaard: Anerkendelse af elevens bidrag
Maja Nørgård Jacobsen: Mentalisering i klasserummet
Søren Dupont: Atmosfære og relationer i skolen – grundlagt på fænomenologi
Per Schultz Jørgensen: Selvstændighedsmotivet. At være undervejs til sig selv
Louise Klinge: Relationskompetence
Jan Tønnesvang: Psykologiske behov, motivation og vitaliserende miljøer
Judy Gammelgaard: Lærerens empati
Malene Fink Ploug og Emma Rikhof: Motivation gennem elevinddragende undervisning
Torben Nørregaard Rasmussen: ’Mening’ som motivationsfaktor
Johannes Fibiger: Mestring, motivation og mediering
Karsten Agergaard: Evalueringsformers betydning for motivation
Mette Pless: Unges motivation i udskolingen
Undertitel | I klasseledelse, relationer og didaktik |
---|---|
Forfatter | Torben Nørregaard Rasmussen og Anne Søndberg (red.) |
Forlag | KvaN |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Børn og unge: personlige og sociale emner: relationer (ikke familie), Børnepsykologi og udviklingspsykologi, Psykologi: selvet, jeget, identitet, personlighed, Socialpsykologi og gruppepsykologi, Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 24. maj 2019 |
Sideantal | 255 |
Bredde | 150 |
Højde | 210 |
Dybde | 16 |
Vægt | 383 |
Første udgave | 2019 |
Oplagsdato | 24. maj 2019 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788793820005 |
ISBN-10 | 8793820003 |
EAN | 9788793820005 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |