Deutsch-dänische Geschäftskultur

Af: Doris Rehrmann-Jørgensen, Marie-Luise von der Banck
98,75 kr
På lager
ISBN
9788799430505
At handle er at kommunikere, og kommunikation fungerer som bekendt bedst, når man kender hinanden og taler hinandens sprog.

Bogen Deutsch-dänische Geschäftskultur handler om de sproglige og kulturelle forskelle, der kan give anledning til misforståelser mellem tyskere og danskere, og som alle, der ønsker at begå sig på tværs af de to kulturer, må være bevidste om.

Bogen griber fat i spørgsmål som disse: Hvordan forhandler man på tysk - hvordan forhandler man på dansk - hvor ligger forskellene, og hvor er der risiko for, at tingene mislykkes? Hvordan indgår man aftaler - hvordan forberedes de, og hvordan kommer de sikkert i hus? Hvad betyder status, autoritet og hierarki, når danskere og tyskere driver forretning?

Bogen bygger på kvalitative interview med mennesker, som enten agerer eller har ageret på det danske og det tyske marked, og trækker således på de erfaringer, som en række fremtrædende danske og tyske virksomhedsledere har gjort.
Specifikationer
Undertitel ein praxisorientierter Zugang
Forfatter Doris Rehrmann-Jørgensen, Marie-Luise von der Banck
Forlag REBA. in Zusammenarbeit mit dem Goethe-Institut
Thema koder Erhvervsliv, virksomheder og ledelse
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition SDUF
Udgivelsesdato 5. jan. 1
Sideantal 118
Bredde 147
Højde 210
Dybde 10
Vægt 260
Første udgave 2011
Oplagsdato 1. jan. 2011
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788799430505
ISBN-10 8799430509
EAN 9788799430505
Sprog Tysk
Orignalsprog Tysk
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.