ADHD i skolen
260,00 kr
På lager
ISBN
9788771585216
ADHD I SKOLEN er en let tilgængelig grundbog til lærere og pædagoger. Bogen giver teoretisk forståelse og praktisk inspiration til det daglige arbejde i og uden for klassen med alle børn – med eller uden diagnosen ADHD.
ADHD I SKOLEN tilbyder lærere og pædagoger et mind set og en række konkrete strategier, som hjælper til at nedbringe konflikter og skældud, og som skaber en mere positiv stemning i klasseværelset for alle. Bogen kan være med til at styrke læreres og pædagogers tro på deres egne muligheder for atstøtte og hjælpe børn til bedre trivsel i klassen.
Bogen er bygget op over en model med tre grundsten, der altid er i spil:
• Opbygning og styrkelse af relationen
• Brug af anvendt opmærksomhed
• Bevidsthed om, hvad og hvordan der kommunikeres.
På den baggrund behandler bogen fire emner:
• Forældresamarbejde, som kan være særligt udfordret og konfliktfyldt, når et barn har ADHD.
• Klasseledelse og styrkelse af børnefællesskabet, som er helt uundværligt for børn med ADHD og deres klassekammerater – men hvordan skal der ledes – på både makro- og mikroplan?
• Håndtering af konflikter, som der kan være mange af i kølvandet på impulsive, uopmærksomme og let stressbare børn.
• Udvikling af egen praksis, som er en fortløbende proces for og med én selv i lærerrollen og gerne med en kollega som sparringspartner.
Bogen kan bruges som opslagsbog. Man behøver ikke at læse den fra ende til anden, men kan dykke ned i de kapitler, som man har brug for.
ADHD I SKOLEN tilbyder lærere og pædagoger et mind set og en række konkrete strategier, som hjælper til at nedbringe konflikter og skældud, og som skaber en mere positiv stemning i klasseværelset for alle. Bogen kan være med til at styrke læreres og pædagogers tro på deres egne muligheder for atstøtte og hjælpe børn til bedre trivsel i klassen.
Bogen er bygget op over en model med tre grundsten, der altid er i spil:
• Opbygning og styrkelse af relationen
• Brug af anvendt opmærksomhed
• Bevidsthed om, hvad og hvordan der kommunikeres.
På den baggrund behandler bogen fire emner:
• Forældresamarbejde, som kan være særligt udfordret og konfliktfyldt, når et barn har ADHD.
• Klasseledelse og styrkelse af børnefællesskabet, som er helt uundværligt for børn med ADHD og deres klassekammerater – men hvordan skal der ledes – på både makro- og mikroplan?
• Håndtering af konflikter, som der kan være mange af i kølvandet på impulsive, uopmærksomme og let stressbare børn.
• Udvikling af egen praksis, som er en fortløbende proces for og med én selv i lærerrollen og gerne med en kollega som sparringspartner.
Bogen kan bruges som opslagsbog. Man behøver ikke at læse den fra ende til anden, men kan dykke ned i de kapitler, som man har brug for.
Undertitel | Styrk relationer, opmærksomhed og kommunikation |
---|---|
Forfatter | Lene Straarup, Mette Holst Bertelsen |
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag A/S |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Børn og unge: personlige og sociale emner: relationer (ikke familie), Undervisning for elever med indlæringsvanskeligheder, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Psykologi, Psykisk sundhed |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 17. mar. 2017 |
Sideantal | 120 |
Bredde | 173 |
Højde | 242 |
Dybde | 9 |
Vægt | 280 |
Første udgave | 2017 |
Oplagsdato | 27. jan. 2020 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788771585216 |
ISBN-10 | 8771585214 |
EAN | 9788771585216 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Foreword Author | Helle Hartung, Center for ADHD |
Omslagsgrafiker | Cecilie von Haffner/Hofdamerne ApS |
Illustreret i farver/sh | Nej |