Advertising Law
800,00 kr
500
ISBN
9788757423013
En af de vigtigste forudsætninger for den moderne markedsøkonomi er at erhvervsdrivende, der er involveret i handel bør have ret til at informere markedet om de varer og tjenesteydelser, de tilbyder. Denne ret til at foretage kommerciel kommunikation, herunder reklame, er grundlæggende for god forretningsskik og konkurrencen. Reguleringen af reklame er derfor af stor betydning, både økonomisk og juridisk. Retten til at annoncere er en del af retten til at udøve en forretning, og derfor én af vores mest grundlæggende juridiske rettigheder.
Indholdsfortegnelse
PART I. CONCERNING THE SUBJECT
Chapter 1. Advertising Law and commercial freedom of expression. The subject
Chapter 2. The General Principles of Advertising Law
Chapter 3. Commercial freedom of expression
Chapter 4. The challenge to the regulation of advertising from commercial freedom of expression – General principles
PART II. ADVERTISING LAW AND COMMERCIAL SPEECH
Chapter 5. Misleading advertising – Commercial freedom of expression and Consumers
Chapter 6. Comparative, unfair and disparaging advertising – Commercial freedom of expression and competitors
Chapter 7. Commercial freedom of expression and the public Interest
Chapter 8. Cross-border aspects – the internet and the free movement of advertising
Chapter 9. Should commercial expression be covered by protection of freedom of expression?
Bibliography
Index
Forfatter | Caroline Heide-Jørgensen |
---|---|
Forlag | DJØF |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Erhvervsret |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 30. jan. 2013 |
Sideantal | 550 |
Bredde | 164 |
Højde | 235 |
Dybde | 41 |
Vægt | 1070 |
Første udgave | 2013 |
Oplagsdato | 30. jan. 2013 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788757423013 |
ISBN-10 | 8757423016 |
EAN | 9788757423013 |
Sprog | eng |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Steven Harris |
Illustreret i farver/sh | Nej |