Afsætning af finansielle produkter
450,00 kr
500
ISBN
9788776754617
Denne lærebog er målrettet finansøkonomuddannelsen, hvor den er opbygget i nøje overensstemmelse med fagplanerne for denne uddannelse og samtidig er velegnet på andre uddannelser rettet mod den finansielle sektor.
Bogen sætter den studerende i stand til at forstå begreber som markedsanalyse, segmentering, målgruppevalg og positionering samt mål og strategier på både erhvervs- og privatkundemarkedet – gennem teorier og modeller, der belyser såvel interne som eksterne forhold.
Bogen er systematisk opdelt i fire dele, der udover nævnte områder tager udgangspunkt i en grundig situationsanalyse og følger teorierne til dørs med konkrete anvisninger på udmøntning af handlingsparametrene og markedsføringsplanerne i den finansielle sektor.
Hele bogen igennem er der fokus på, at markedspladsen er den finansielle sektor. Bogens to store cases har således fokus på problemstillinger inden for henholdsvis bank og realkredit. Konkrete nedslag på markedsføring af disse brancher samt bl.a. forsikringsbranchen, finansieringsselskaber og ejendomsmæglersektoren illustreres og perspektiveres gennem en række eksempler.
Forfatter | Hans-Henrik Søndersted-Olsen;Peter Vollstedt;Sonja Juhl Madsen;Orla Kjær-Christensen;Poul K. Faarup |
---|---|
Forlag | Gyldendal Akademisk |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | For erhvervsuddannelse, Kommunikation og præsentation i erhvervslivet |
Varegruppe | Økonomi |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. aug. 2007 |
Sideantal | 376 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Vægt | 826 |
Første udgave | 2007 |
Oplagsdato | 1. aug. 2007 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776754617 |
ISBN-10 | 8776754618 |
EAN | 9788776754617 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | 2krogh |
Illustreret i farver/sh | Nej |