AKT-håndbogen
Funktionen som AKT-lærer er et relativt nyt fænomen i skoleverdenen, men findes efterhånden på de fleste skoler. AKT står for Adfærd, Kontakt og Trivsel, og AKT-læreren varetager – ofte med et relativt kort uddannelsesforløb bag sig – en række vigtige funktioner inden for disse områder i samspil med elever, forældre og lærere.
I bogen behandles centrale problemstillinger inden for AKT-lærerens arbejdsfelt: Den organisatoriske ramme om arbejdet, arbejdet med grupper og klasser, arbejdet med enkeltelever og AKT-lærerens udviklingsmuligheder. Femte del rummer bl.a. et minileksikon med forklaring på de hyppigste fagrelevante termer samt en række skemaer, meddelelser og undersøgelsesark m.v., der frit kan kopieres.
AKT-håndbogen er primært tænkt som et arbejdsredskab for AKT-lærere, AKT-pædagoger, AKT-koordinatorer, klasselærere og skoleledere. Den er desuden velegnet i forbindelse med uddannelsen til AKT-lærer samt til linjefaget Specialpædagogik på læreruddannelsen.
Brian Degn Mårtensson og Torben Pedersen er uddannet folkeskolelærere og har begge arbejdet som AKT-lærere og AKT-koordinatorer.
Se supplerende materialer og litteratur på bogens hjemmeside her
Forfatter | Brian Degn Mårtensson;Torben Pedersen |
---|---|
Forlag | Gyldendal |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 26. jun. 2009 |
Sideantal | 208 |
Bredde | 143 |
Højde | 220 |
Dybde | 15 |
Vægt | 285 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 1. okt. 2013 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788741252926 |
ISBN-10 | 8741252926 |
EAN | 9788741252926 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |