AKT ink
267,50 kr
503
ISBN
9788772817705
AKT ink. Inkluderende AKT-arbejde i folkeskolen. 2 udgave
I den danske folkeskole er der i øjeblikket stor fokus på fænomenerne 'AKT' (Adfærd, Kontakt og Trivsel) og 'inklusion'. I denne bog forener Rasmus Alenkær de to fænomener til det, han kalder for 'AKT ink.'. Bogen er opdelt i tre dele:
I den første del opstilles en konkret definition af fænomenet 'Inklusion'. Der redegøres for, hvilken historik og teori der ligger bag fænomenet, samt hvilke aktuelle spændinger inklusionsfænomenet udgør.
I bogens anden del opstilles en konkret definition af fænomenet 'AKT'. Der tages primært udgangspunkt i Rasmus Alenkærs høj-aktuelle forskningsprojekt og PhD-afhandling 'Arbejdet med adfærd, kontakt og trivsel - i den inkluderende skole', hvori en større dansk kommunes AKT-indsats undersøges tilbundsgående. Således kan denne bog som en af de første bidrage med empirisk baseret viden på området.
I bogens tredje del forener Rasmus Alenkær bogens to første dele, og han opstiller en definition for inkluderende arbejde med adfærd, kontakt og trivsel , dvs. AKT ink. Her er der overvejende fokus på organisering, samarbejdsstruktur, uddannelse og politik, dvs. fundamentet for en effektiv, målrettet og inkluderende AKT-indsats.
Bogen er først og fremmest skrevet til fagfolk, der beskæftiger sig med AKT. Den henvender sig naturligvis til AKT-medarbejderne selv, men i lige så høj grad til beslutningstagere, skoleledere, eksterne samarbejdspartnere og studerende.
I den danske folkeskole er der i øjeblikket stor fokus på fænomenerne 'AKT' (Adfærd, Kontakt og Trivsel) og 'inklusion'. I denne bog forener Rasmus Alenkær de to fænomener til det, han kalder for 'AKT ink.'. Bogen er opdelt i tre dele:
I den første del opstilles en konkret definition af fænomenet 'Inklusion'. Der redegøres for, hvilken historik og teori der ligger bag fænomenet, samt hvilke aktuelle spændinger inklusionsfænomenet udgør.
I bogens anden del opstilles en konkret definition af fænomenet 'AKT'. Der tages primært udgangspunkt i Rasmus Alenkærs høj-aktuelle forskningsprojekt og PhD-afhandling 'Arbejdet med adfærd, kontakt og trivsel - i den inkluderende skole', hvori en større dansk kommunes AKT-indsats undersøges tilbundsgående. Således kan denne bog som en af de første bidrage med empirisk baseret viden på området.
I bogens tredje del forener Rasmus Alenkær bogens to første dele, og han opstiller en definition for inkluderende arbejde med adfærd, kontakt og trivsel , dvs. AKT ink. Her er der overvejende fokus på organisering, samarbejdsstruktur, uddannelse og politik, dvs. fundamentet for en effektiv, målrettet og inkluderende AKT-indsats.
Bogen er først og fremmest skrevet til fagfolk, der beskæftiger sig med AKT. Den henvender sig naturligvis til AKT-medarbejderne selv, men i lige så høj grad til beslutningstagere, skoleledere, eksterne samarbejdspartnere og studerende.
| Undertitel | inkluderende AKT-arbejde i folkeskolen |
|---|---|
| Forfatter | Rasmus Alenkær |
| Forlag | Dafolo |
| Indbinding | Paperback |
| Thema koder | Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
| Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
| Ekspedition | DAF |
| Udgivelsesdato | 12. aug. 2012 |
| Sideantal | 163 |
| Bredde | 0 |
| Højde | 0 |
| Dybde | 0 |
| Vægt | 0 |
| Første udgave | 2012 |
| Oplagsdato | 12. aug. 2012 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 2 |
| ISBN-13 | 9788772817705 |
| ISBN-10 | 8772817704 |
| EAN | 9788772817705 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Foreword Author | Alan Dyson |
| Illustreret i farver/sh | Nej |
| Photographer | Anders von Greffelstejn |



