AKT ink
247,50 kr
554
ISBN
9788772815350
AKT ink. Inkluderende AKT-arbejde i folkeskolen
I den danske folkeskole er der i øjeblikket stor fokus på fænomenerne ´AKT´ (Adfærd, Kontakt og Trivsel) og ´inklusion´. I denne bog forener Rasmus Alenkær de to fænomener til det, han kalder for ´AKT ink.´. Bogen er opdelt i tre dele:
I den første del opstilles en konkret definition af fænomenet ´Inklusion´. Der redegøres for, hvilken historik og teori der ligger bag fænomenet, samt hvilke aktuelle spændinger inklusionsfænomenet udgør.
I bogens anden del opstilles en konkret definition af fænomenet ´AKT´. Der tages primært udgangspunkt i Rasmus Alenkærs højaktuelle forskningsprojekt og PhD-afhandling Arbejdet med adfærd, kontakt og trivsel - i den inkluderende skole, hvori en større dansk kommunes AKT-indsats undersøges tilbundsgående. Således kan denne bog som en af de første bidrage med empirisk baseret viden på området.
I bogens tredje del forener Rasmus Alenkær bogens to første dele, og han opstiller en definition for inkluderende arbejde med adfærd, kontakt og trivsel , dvs. AKT ink. Her er der overvejende fokus på organisering, samarbejdsstruktur, uddannelse og politik, dvs. fundamentet for en effektiv, målrettet og inkluderende AKT-indsats.
Bogen er først og fremmest skrevet til fagfolk, der beskæftiger sig med AKT. Den henvender sig naturligvis til AKT-medarbejderne selv, men i lige så høj grad til beslutningstagere, skoleledere, eksterne samarbejdspartnere og studerende.
Om forfatteren
Rasmus Alenkær er autoriseret psykolog og organisationskonsulent. Han har foruden sin PhD-afhandling skrevet flere centrale bøger på skole- og institutionsområdet, og han er anerkendt som en af de mest toneangivende på sit fagområde. Rasmus Alenkær er ved siden af sin egen praksis leder af ekspertnetværket InclusionLab.
I den danske folkeskole er der i øjeblikket stor fokus på fænomenerne ´AKT´ (Adfærd, Kontakt og Trivsel) og ´inklusion´. I denne bog forener Rasmus Alenkær de to fænomener til det, han kalder for ´AKT ink.´. Bogen er opdelt i tre dele:
I den første del opstilles en konkret definition af fænomenet ´Inklusion´. Der redegøres for, hvilken historik og teori der ligger bag fænomenet, samt hvilke aktuelle spændinger inklusionsfænomenet udgør.
I bogens anden del opstilles en konkret definition af fænomenet ´AKT´. Der tages primært udgangspunkt i Rasmus Alenkærs højaktuelle forskningsprojekt og PhD-afhandling Arbejdet med adfærd, kontakt og trivsel - i den inkluderende skole, hvori en større dansk kommunes AKT-indsats undersøges tilbundsgående. Således kan denne bog som en af de første bidrage med empirisk baseret viden på området.
I bogens tredje del forener Rasmus Alenkær bogens to første dele, og han opstiller en definition for inkluderende arbejde med adfærd, kontakt og trivsel , dvs. AKT ink. Her er der overvejende fokus på organisering, samarbejdsstruktur, uddannelse og politik, dvs. fundamentet for en effektiv, målrettet og inkluderende AKT-indsats.
Bogen er først og fremmest skrevet til fagfolk, der beskæftiger sig med AKT. Den henvender sig naturligvis til AKT-medarbejderne selv, men i lige så høj grad til beslutningstagere, skoleledere, eksterne samarbejdspartnere og studerende.
Om forfatteren
Rasmus Alenkær er autoriseret psykolog og organisationskonsulent. Han har foruden sin PhD-afhandling skrevet flere centrale bøger på skole- og institutionsområdet, og han er anerkendt som en af de mest toneangivende på sit fagområde. Rasmus Alenkær er ved siden af sin egen praksis leder af ekspertnetværket InclusionLab.
Undertitel | Inkluderende AKT-arbejde i folkeskolen |
---|---|
Forfatter | Rasmus Alenkær |
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 27. sep. 2010 |
Sideantal | 163 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788772815350 |
ISBN-10 | 8772815353 |
EAN | 9788772815350 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Foreword Author | Alan Dyson |
Illustreret i farver/sh | Nej |