Alle sammen - Social inklusion
Alle sammen - Social inklusion af børn med ADHD i skolens fællesskaber (inkl. hjemmeside)
Oplevelsen af at være en del af en helhed - et vi - er altafgørende for børns trivsel og læring i skolen. For børn og unge med ADHD er det imidlertid ofte vanskeligt at få adgang til de fællesskaber, som skolen rummer. Når man som professionel skal inkludere barnet med ADHD i skolen, er det ikke kun vigtigt at tage højde for den fysiske og faglige inklusion af barnet. Det er også vigtigt, at barnet føler sig inkluderet socialt. Inklusion handler ikke kun om tilstedeværelse og accept i det sociale miljø, men om barnets muligheder for aktiv deltagelse i fællesskabet. Hvordan kan der målrettet arbejdes med at udvide disse deltagelsesmuligheder?Alle sammen - social inklusion af børn med ADHD i skolens fællesskaber er en håndsrækning til lærere og pædagoger og andre, der til dagligt har til opgave at bidrage til en vellykket inklusion af elever med ADHD i skolen.Bogen indledes med en beskrivelse af, hvad det betyder at have ADHD og eksekutive funktionsvanskeligheder, når man er sammen med andre. Dernæst belyses vigtigheden af at arbejde med fællesskaber, når man skal inkludere børn med særlige behov, herunder børn med ADHD. Her fokuseres på tre fællesskabende faktorer: De professionelle (teamet)
Klassen
Forældrene i klassen
Undertitel | af børn med ADHD i skolens fællesskaber (inkl. hjemmeside) |
---|---|
Forfatter | Charlotte Andersen og Camilla Lind Melskens |
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Specialundervisning |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 7. nov. 2013 |
Sideantal | 140 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Dybde | 9 |
Vægt | 342 |
Første udgave | 2013 |
Oplagsdato | 7. nov. 2013 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788772819136 |
ISBN-10 | 8772819138 |
EAN | 9788772819136 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |