Apropos
Hvordan udvikler man den danske folkeskole, så arkitekturen kan spille en aktiv rolle i forhold til pædagogik og sundhed? Denne bog søger at bidrage med et nyt og "helhedsorienteret" syn på fremtidens skole, hvor sundhed og kompetenceudvikling er tænkt mere eksplicit ind i nybygning og renovering af skolebyggeri. Antologien er et delresultat af forskningsprojektet Arkitektur, Pædagogik og Sundhed (APOS), der indledtes i 2004. Bogens ambition er at tilvejebringe ny viden om samspillet mellem pædagogiske processer og byggeri/planlægning med henblik på fremme af sundhed, læring og motorisk udvikling hos børn og unge.
Bogens målgruppe er arkitekt- og pædagogikstuderende, planlæggere, arkitekter, skolefolk og andre nøglepersoner i relation til skolebyggeri og undervisningsplanlægning.
| Undertitel | Arkitektur, Pædagogik og Sundhed |
|---|---|
| Forfatter | René Kural, Bjarne Bruun Jensen, Inge Mette Kirkeby |
| Forlag | Kunstakademiets Arkitektskoles Forlag |
| Indbinding | Hæftet |
| Thema koder | Antologier: generelt, Arkitektur |
| Varegruppe | Arkitektur & Design |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 18. maj 2010 |
| Sideantal | 144 |
| Bredde | 218 |
| Højde | 275 |
| Dybde | 12 |
| Vægt | 602 |
| Første udgave | 2010 |
| Oplagsdato | 18. maj 2010 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788787136952 |
| ISBN-10 | 8787136952 |
| EAN | 9788787136952 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Oversætter | null |
| Illustreret i farver/sh | Nej |




