Apropos
Hvordan udvikler man den danske folkeskole, så arkitekturen kan spille en aktiv rolle i forhold til pædagogik og sundhed? Denne bog søger at bidrage med et nyt og "helhedsorienteret" syn på fremtidens skole, hvor sundhed og kompetenceudvikling er tænkt mere eksplicit ind i nybygning og renovering af skolebyggeri. Antologien er et delresultat af forskningsprojektet Arkitektur, Pædagogik og Sundhed (APOS), der indledtes i 2004. Bogens ambition er at tilvejebringe ny viden om samspillet mellem pædagogiske processer og byggeri/planlægning med henblik på fremme af sundhed, læring og motorisk udvikling hos børn og unge.
Bogens målgruppe er arkitekt- og pædagogikstuderende, planlæggere, arkitekter, skolefolk og andre nøglepersoner i relation til skolebyggeri og undervisningsplanlægning.
Undertitel | Arkitektur, Pædagogik og Sundhed |
---|---|
Forfatter | René Kural, Bjarne Bruun Jensen, Inge Mette Kirkeby |
Forlag | Kunstakademiets Arkitektskoles Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Antologier: generelt, Arkitektur |
Varegruppe | Arkitektur & Design |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 18. maj 2010 |
Sideantal | 144 |
Bredde | 218 |
Højde | 275 |
Dybde | 12 |
Vægt | 602 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 18. maj 2010 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788787136952 |
ISBN-10 | 8787136952 |
EAN | 9788787136952 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | null |
Illustreret i farver/sh | Nej |