At lede efter læring

Af: Helle Bjerg (red.) og Nana Vaaben (red.)
40,00 kr
På lager
ISBN
9788759322222
Skolereformen fra 2014 kaldes ofte en læringsreform, fordi den hviler på en ambition og målsætning om mere synlig og målbar læring for alle elever. Men læring er ikke det eneste, skolen skal producere mere af. Eleverne skal også bevæge sig, fordybe sig og trives mere.  Og vejen dertil går gennem, at skolens professionelle skal undervise, inkludere og samarbejde mere, ligesom ledere og politikere skal lede mere og styre mindre, men bedre. Alle gode kræfter er med andre ord kaldt ind for at lede efter læring. 
I antologien At lede efter læring giver en række forskere og fagpersoner deres bud på, hvordan denne læringsdagsorden aktuelt kommer til udtryk i de måder, hvorpå skolen ledes, organiseres og styres. Bogen henvender sig til skoleledelsesteam, skoleledere på efter- og videreuddannelse, studerende på professionshøjskolerne, samt til de mange lokale aktører i kommunerne, der dagligt beskæftiger sig med styring, ledelse og organisering i og af skolen . 
Specifikationer
Undertitel Ledelse og organiseringer i den reformerede skole
Forfatter Helle Bjerg (red.) og Nana Vaaben (red.)
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Paperback
Thema koder Ledelse inden for specifikke områder
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 22. okt. 2015
Sideantal 399
Bredde 172
Højde 241
Dybde 25
Vægt 765
Første udgave 0
Oplagsdato 22. okt. 2015
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788759322222
ISBN-10 8759322225
EAN 9788759322222
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.