At tænke
248,75 kr
På lager
ISBN
9788779554627
»Mit formål med at skrive denne bog er en øvelse i dens tema, at tænke over, hvad det betyder at tænke. At undersøge, hvordan folk tænker, og årsagerne til, at de tænker, som de gør, forekommer mig mindst lige så interessant og vigtigt som at forstå, hvordan fordøjelsessystemet, regeringer eller computere virker.«
Sådan beskriver Frank Smith helt kort sit formål med bogen, og det, han især er optaget af, er det, han benævner "hverdagstænkning". Dette belyser han ved at stille bl.a. disse væsentlige spørgsmål:
- hvordan er sammenhængen mellem tænkning og sprog?
- hvordan forholder tænkning sig til hukommelse, forståelse
og læring?
- hvordan forholder tænkning sig til fantasi og forestillingsevne?
- hvad er kreativ tænkning, og hvad er kritisk tænkning?
- hvordan er sammenhængen mellem forståelse af tænkning
og ageren i uddannelsen?
Frank Smith har skrevet en letlæst, forfriskende udogmatisk og inspirerende bog med et afmystificerende budskab: Vi kan nærme os en forståelse af, hvad tænkning er, ved at se den som indoptaget i den enkeltes handlinger.
Sådan beskriver Frank Smith helt kort sit formål med bogen, og det, han især er optaget af, er det, han benævner "hverdagstænkning". Dette belyser han ved at stille bl.a. disse væsentlige spørgsmål:
- hvordan er sammenhængen mellem tænkning og sprog?
- hvordan forholder tænkning sig til hukommelse, forståelse
og læring?
- hvordan forholder tænkning sig til fantasi og forestillingsevne?
- hvad er kreativ tænkning, og hvad er kritisk tænkning?
- hvordan er sammenhængen mellem forståelse af tænkning
og ageren i uddannelsen?
Frank Smith har skrevet en letlæst, forfriskende udogmatisk og inspirerende bog med et afmystificerende budskab: Vi kan nærme os en forståelse af, hvad tænkning er, ved at se den som indoptaget i den enkeltes handlinger.
Forfatter | Frank Smith |
---|---|
Forlag | Klim |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Kognitiv psykologi |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 6. jun. 2008 |
Sideantal | 226 |
Bredde | 158 |
Højde | 225 |
Dybde | 19 |
Vægt | 423 |
Første udgave | 2008 |
Oplagsdato | 6. jun. 2008 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Pædagogiske linjer |
ISBN-13 | 9788779554627 |
ISBN-10 | 8779554628 |
EAN | 9788779554627 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | eng |
Oversætter | Joachim Wrang |
Illustreret i farver/sh | Nej |