At tænke teori

Af: Bente Aamotsbakken og Susanne V. Knudsen
228,75 kr
På lager
ISBN
9788771291254
Denne bog giver en indføring i læseteorier og literacy, der efterhånden er blevet et udbredt begreb. Forfatterne beskriver, hvordan læsning finder sted på forskellige måder, og hvorfor læseundervisningen derfor kræver forskellige tilgange til teksten. Tilgangen må ses i lyset af genre, medie og ikke mindst den kontekst, som læsningen foregår i. "Læsning er i de seneste år blevet et stadig stærkere tema for politikere og for ansatte i undervisning. Dette gælder alle nordiske lande, selvom man i Norge er gået så langt, at læsning er skrevet ind i læreplanen som én af fem grundlæggende og gennemløbende færdigheder i alle fag. I Danmark er læsning som både færdighed og kompetence også tillagt stor vægt, fordi læsning også her lægger sig op ad OECD’s udpegning af literacy (egl. læsning og skrivning) som et nøglebegreb for deltagelse i et moderne, vestligt samfund." Fra forfatternes forord til den danske udgave. 
Specifikationer
Undertitel om læseteorier og læsning
Forfatter Bente Aamotsbakken og Susanne V. Knudsen
Forlag Klim
Indbinding Hæftet
Thema koder Læsefærdigheder og skrivefærdigheder, Sprogindlæring: læsefærdigheder
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 3. dec. 2012
Sideantal 175
Bredde 159
Højde 227
Dybde 15
Vægt 329
Første udgave 2012
Oplagsdato 3. dec. 2012
Oplag 1
Udgave 1
Serie Læsevejlederen
ISBN-13 9788771291254
ISBN-10 8771291253
EAN 9788771291254
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter Knud Fink Ebbesen
Omslagsgrafiker Joyce Grosswiler
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.