Att gestalta en region
275,00 kr
550
ISBN
9788763501941
Da Øresundsbroen blev indviet i år 2000 var forventningerne til dansk-svensk integration på deres højeste. Prognoser og spådomme om fremtiden eksploderede. Man forudså, at Øresundsbroen ville forene Øresundsregionens befolkninger, der sammen skulle skabe en fælles transnational identitet. Massemedierne spillede og spiller en central rolle i denne proces. I de seneste årtier har man fået øjnene op for journalistikkens betydning for opinionsdannelse samt for at skabe tillid omkring projekter. Samtidig er man i mediebranchen blevet mere opmærksom på den skærpede konkurrence. Falkheimer analyserer dels hvilke strategier, der blev anvendt for at skabe og konstruere Øresundsregionen, dels de forestillinger, som dominerede den regionale dagspresse.
Undertitel | Källornas strategier och mediernas föreställningar om Öresund |
---|---|
Forfatter | Jesper Falkheimer |
Forlag | Museum Tusculanums Forlag |
Indbinding | Indbundet |
Varegruppe | Kultur, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 26. nov. 2004 |
Sideantal | 244 |
Bredde | 158 |
Højde | 234 |
Dybde | 23 |
Vægt | 630 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 26. nov. 2004 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788763501941 |
ISBN-10 | 8763501945 |
EAN | 9789170610080 |
Sprog | swe |
Illustreret i farver/sh | Nej |