Bæredygtig kommunikation

Af: Karin Mortensen Laljani;Lars Ludvigsen
300,00 kr
Udsolgt
ISBN
9788702074239
Kommunikationsstrategier kan gøre en forskel, når det gælder om at skære ned på verdens overproduktion! I en ny bog viser Karin M. Laljani og Lars Ludvigsen, hvordan bæredygtig kommunikation ikke bare er smukke ord og pyntefjer, men en fundamentalt anden måde at tænke på virksomheden som en brik i et kæmpe puslespil - og tage sit ansvar for klodens fremtid alvorligt. Provokerende? Ja! Modigt? Ja! Nødvendigt? Endnu mere ja! Virksomhedernes kommunikations- og marketingafdelinger må tage en stor del af ansvaret og sætte en stopper for virksomhedernes kortsynede fokus på næste kvartal og deres brugen af ’greenwash’ og kommunikationsvask. Laljani og Ludvigsen har skrevet den første bog om bæredygtig kommunikation på dansk, fordi de er trætte af at være vidner til kynisk kommunikation (fx guerilla-markedsføring, product placement og undercover-kommunikation), som kun har til formål at promovere virksomhedens produkter og nå kvartalsresultatet. De argumenterer for, at fremtidens kommunikation skal være båret af syv principper, bl.a. etisk, transparent og faktabaseret. Virksomhedernes kommunikationsafdelinger kan på den måde gå foran i kampen for en mere bæredygtig fremtid. Bæredygtig kommunikation indeholder både analyseværktøj og strategier for, hvordan virksomhedens kommunikationsfolk både kan kommunikere virksomhedens bæredygtige forretningspraksis og hjælpe den med at blive realiseret. Hør  interview med Lars Ludvigsen fra JP Radio . Læs anmeldelse af bogen fra Dansk Kommunikationsforening. Læs også anmeldelse på K Forum Karin M. Laljani har siden 2003 arbejdet som Senior Vice President i den europæiske direktion for InterfaceFLOR og er medlem af bestyrelsen for tve (Television for the Environment). Lars Ludvigsen er grundlægger af PR-Partner og kommunikationsrådgiver for danske og udenlandske virksomheder. Begge har arbejdet med bæredygtighed i mange år.  
Specifikationer
Forfatter Karin Mortensen Laljani;Lars Ludvigsen
Forlag Gyldendal Business
Indbinding Hæftet
Thema koder Kommunikation og præsentation i erhvervslivet
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 5. maj 2009
Sideantal 224
Bredde 137
Højde 219
Dybde 16
Vægt 333
Første udgave 2009
Oplagsdato 5. maj 2009
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788702074239
ISBN-10 8702074239
EAN 9788702074239
Sprog dan
Orignalsprog dan
Omslagsgrafiker Helle Harder
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.