Børn med særlige behov
260,00 kr
På lager
ISBN
9788777066856
Hvordan kan man tilpasse en almindelig skolehverdag til et barn med særlige behov, uden at det vælter klassens hverdag, eller påfører lærere og pædagoger mange timers ekstra forberedelse? Der findes mange bøger om særlig pædagogik, men hvordan denne skal udmøntes i praksis, i et klasselokale med 25 andre elever; det er straks sværere at finde beskrevet.
Denne bog er skrevet af en praktiker og tænkt som en slags kogebog, om realistiske hensyn, til elever med særlige behov. Hensigten med bogen er, at give brugbare, pædagogiske redskaber, der er så simple og overkommelige, at bogen finder en naturlig plads på skrivebordet når timen, dagen og ugen skal planlægges. Med enkle handlinger kan der bid for bid skabes en mere positiv hverdag for eleven, klassen og læreren.
Denne bog er skrevet af en praktiker og tænkt som en slags kogebog, om realistiske hensyn, til elever med særlige behov. Hensigten med bogen er, at give brugbare, pædagogiske redskaber, der er så simple og overkommelige, at bogen finder en naturlig plads på skrivebordet når timen, dagen og ugen skal planlægges. Med enkle handlinger kan der bid for bid skabes en mere positiv hverdag for eleven, klassen og læreren.
Undertitel | En praksisguide i rummelighed |
---|---|
Forfatter | Helle Overballe Mogensen |
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Specialundervisning, Undervisning for elever med adfærdsvanskeligheder, sociale eller følelsesmæssige vanskeligheder, Undervisning for elever med indlæringsvanskeligheder, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder, Undervisningspersonale |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 17. sep. 2010 |
Sideantal | 136 |
Bredde | 213 |
Højde | 295 |
Dybde | 11 |
Vægt | 464 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 18. sep. 2017 |
Oplag | 5 |
Udgave | 1 |
ISBN-10 | 8777066855 |
EAN | 9788777066856 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Rikke Hyldahl |
Illustreret i farver/sh | Nej |