Børn som ikke leger
248,75 kr
Udsolgt
ISBN
9788762406001
Leg er en af de vigtigste processer i menneskelig udvikling. Når en indre forestillingsverden vokser frem af legen, formes også følelser omkring disse ting, gode eller dårlige, alt efter omstændighederne.
I Børn som ikke leger beskrives legen på det tidspunkt, hvor det enkelte barn i mødet med børneinstitutionen for første gang møder et socialt liv uden for familien. Nogle børn er straks parat til at indgå i samværet med andre børn, mens andre ikke har fået chancen for at udvikle legefærdigheder i tide.
Bogen giver eksempler på børn, der ikke leger som de andre. Den viser også, hvordan disse børn under leg og med hjælp fra opmærksomme voksne kan udvikle deres legefærdigheder, og hvordan de voksne omkring børnene kan støtte eller tankeløst ødelægge den grundlæggende legeproces. Denne bog demonstrerer, at når børnehavens legepædagogik håndteres rigtigt, kan mange børn hjælpes.
Børn som ikke leger henvender sig til alle, der arbejder med børn i førskolealderen og i de første skoleår, herunder pædagoger, lærere, pædagogstuderende, lærerstuderende og alle, der har interesse for børns udvikling.
Bogen, der er oversat af Ea Bay, har i Sverige givet anledning til en inspirerende diskussion på førskoleområdet.
I Børn som ikke leger beskrives legen på det tidspunkt, hvor det enkelte barn i mødet med børneinstitutionen for første gang møder et socialt liv uden for familien. Nogle børn er straks parat til at indgå i samværet med andre børn, mens andre ikke har fået chancen for at udvikle legefærdigheder i tide.
Bogen giver eksempler på børn, der ikke leger som de andre. Den viser også, hvordan disse børn under leg og med hjælp fra opmærksomme voksne kan udvikle deres legefærdigheder, og hvordan de voksne omkring børnene kan støtte eller tankeløst ødelægge den grundlæggende legeproces. Denne bog demonstrerer, at når børnehavens legepædagogik håndteres rigtigt, kan mange børn hjælpes.
Børn som ikke leger henvender sig til alle, der arbejder med børn i førskolealderen og i de første skoleår, herunder pædagoger, lærere, pædagogstuderende, lærerstuderende og alle, der har interesse for børns udvikling.
Bogen, der er oversat af Ea Bay, har i Sverige givet anledning til en inspirerende diskussion på førskoleområdet.
Undertitel | fra ensomhed til social leg i børnehaven |
---|---|
Forfatter | Marie-Louise Folkman, Eva Svedin |
Forlag | Kroghs Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 12. nov. 2004 |
Sideantal | 160 |
Bredde | 147 |
Højde | 209 |
Dybde | 9 |
Vægt | 261 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 30. nov. 2003 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788762406001 |
ISBN-10 | 8762406000 |
EAN | 9788762406001 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | swe |
Oversætter | Ea Tryggvason Bay |
Illustreret i farver/sh | Nej |