Barnets sproglige miljø - fra ord til mening
350,00 kr
Udsolgt
ISBN
9788772815206
Barnets sproglige miljø - fra ord til mening
Barnets sproglige miljø er en grundbog til sprogarbejdet i daginstitutioner. Den giver en introduktion til de vigtigste grundbegreber inden for sprog, tale og kommunikation og sætter pædagoger bedre i stand til at kunne bedømme børns sproglige udvikling.
Forfatterens bærende idé har været at øge bevidstheden om, at børns sproglige udvikling bliver påvirket af en række faktorer. Dermed har bogen især fokus på opvækstmiljøets betydning for sproget, fordi det sproglige miljø er noget, som pædagoger og lærere kan påvirke og udvikle i hverdagen.
Herudover rummer bogen væsentlige kapitler om:
klassiske teorier om børns sprogudvikling
sproglig bevidsthed
generelle træk ved læse- og skriveudviklingen
flersprogede børn
Bogens gennemgang af talesprogsudviklingen giver forståelse for, at børn tilegner sig sproget ved hjælp af forskellige strategier. Samtidig giver bogen hjælp til at identificere de sproglige træk, man med fordel kan have fokus på i observation af børn med sproglige vanskeligheder.
Om serien: Sprog, udvikling og læring
Serien Sprog, udvikling og læring sætter fokus på nogle vigtige problemstillinger i det spændende arbejde med børns sproglige læring og giver de voksne et godt fundament at arbejde ud fra. Serien ser på sprog ud fra flere forskellige perspektiver og indeholder såvel teoretiske som praktiske udgivelser.
Bøgerne i serien henvender sig til pædagoger i daginstitutioner, dagplejere, pædagogiske konsulenter på 0-6-års-området, lærere i indskolingen og talehørelærere samt studerende på pædagogiske grund-, efter- og videreuddannelser.
Barnets sproglige miljø er en grundbog til sprogarbejdet i daginstitutioner. Den giver en introduktion til de vigtigste grundbegreber inden for sprog, tale og kommunikation og sætter pædagoger bedre i stand til at kunne bedømme børns sproglige udvikling.
Forfatterens bærende idé har været at øge bevidstheden om, at børns sproglige udvikling bliver påvirket af en række faktorer. Dermed har bogen især fokus på opvækstmiljøets betydning for sproget, fordi det sproglige miljø er noget, som pædagoger og lærere kan påvirke og udvikle i hverdagen.
Herudover rummer bogen væsentlige kapitler om:
klassiske teorier om børns sprogudvikling
sproglig bevidsthed
generelle træk ved læse- og skriveudviklingen
flersprogede børn
Bogens gennemgang af talesprogsudviklingen giver forståelse for, at børn tilegner sig sproget ved hjælp af forskellige strategier. Samtidig giver bogen hjælp til at identificere de sproglige træk, man med fordel kan have fokus på i observation af børn med sproglige vanskeligheder.
Om serien: Sprog, udvikling og læring
Serien Sprog, udvikling og læring sætter fokus på nogle vigtige problemstillinger i det spændende arbejde med børns sproglige læring og giver de voksne et godt fundament at arbejde ud fra. Serien ser på sprog ud fra flere forskellige perspektiver og indeholder såvel teoretiske som praktiske udgivelser.
Bøgerne i serien henvender sig til pædagoger i daginstitutioner, dagplejere, pædagogiske konsulenter på 0-6-års-området, lærere i indskolingen og talehørelærere samt studerende på pædagogiske grund-, efter- og videreuddannelser.
Forfatter | Ann-Katrin Svensson |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Kognitiv psykologi |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 27. jan. 2011 |
Sideantal | 168 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Dybde | 10 |
Vægt | 396 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 27. jan. 2011 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Sprog, udvikling og læring |
ISBN-13 | 9788772815206 |
ISBN-10 | 8772815205 |
EAN | 9788772815206 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Anna Garde |
Illustreret i farver/sh | Nej |