Åben og undersøgende matematik
350,00 kr
Udsolgt. Fås i anden udgave.
ISBN
9788792435477
Med åben og undersøgende matematikundervisning kan de dygtigste elever udfordres mere og bedre. Men åbne opgaver giver også de svageste elever mulighed for at give gode svar på præcis de samme opgaver, som de allerdygtigste finder svar til. En mulighed for ægte faglig inklusion.
Åbne opgaver fokuserer på kreativ matematik, hvor man formulerer spørgsmål og hypoteser, man ræsonnerer, argumenterer, drager konklusioner og fremlæger, diskuterer, forsvarer og forklarer disse.
Bogen gennemgår seks typer åbne opgaver: Svaret er givet, manglende oplysninger, regnehistorier, undersøgelser, modellering og nye begreber.
Verden er åben - det skal matematikundervisningen da også være.
Forfatter | Pernille Pind |
---|---|
Forlag | Pind og Bjerre |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | For 1. klasse, For 10. klasse, For 2. klasse, For 3. klasse, For 4. klasse, For 5. klasse, For 6. klasse, For 7. klasse, For 8. klasse, For 9. klasse, For folkeskolen, Lærervejledninger og undervisningsmateriale, Matematik, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Matematik, fysik, kemi |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. apr. 2017 |
Sideantal | 160 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Dybde | 15 |
Vægt | 352 |
Første udgave | 2015 |
Oplagsdato | 1. apr. 2017 |
Oplag | 1 |
Udgave | 2 |
ISBN-13 | 9788792435477 |
ISBN-10 | 8792435475 |
EAN | 9788792435477 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Harvey Macaulay |
Illustreret i farver/sh | Nej |