Bevægelseshandicappet i folkeskolen
50,00 kr
500
ISBN
9788790306014
Flere og flere skolebørn med bevægelseshandicap modtager undervisning i den lokale folkeskole. Trods gode intentioner og specialpædagogisk bistand oplever elever, forældre og lærere ofte skolesituationen problemfyldt. Det bevægelseshandicappede barn føler sig isoleret og begrænses af de fysiske rammer på skolen. Lærerne efterlyser viden og rådgivning. Og forældrene farer vild i samarbejdet med alle eksperterne.
Temahæftet ""Bevægelseshandicappet i folkeskolen"" opsamler resultaterne af Videnscentrets projekt om enkeltintegrerede skolebørn med bevægelseshandicap. Projektet blev gennemført i perioden august 1995 til juli 1996 og havde til formål at indsamle viden om forhold, der har betydning for en vellykket integration. Denne viden blev hentet hjem via interview og markstudier med elever, forældre, lærere, skoleledere, fysioterapeuter, ergoterapeuter og andre fagfolk der til daglig har kontakt med elever med bevægelseshandicap.
Hæftet er opdelt i seks afsnit, som beskriver forskellige aspekter af integrationen, - den fysiske, administrative, behandlingsmæssige, undervisningsmæssige, sociale og psykiske integration. I dagligdagen griber disse aspekter ind i hinanden, men her behandles de hver for sig for at give læseren en overskuelig og let tilgængelig adgang til emnet. Afsnittet ""Få mere at vide"" giver et overblik over nyttige adresser, relevant lovstof og litteratur på området.
""Bevægelseshandicappet i folkeskolen"" henvender sig til personer med interesse og part i børnenes skolegang, - herunder lærere, psykologer og forældre samt øvrige fagfolk i amter og kommuner. Men også studerende og andre kan hente viden og inspiration i hæftet.
Temahæftet ""Bevægelseshandicappet i folkeskolen"" opsamler resultaterne af Videnscentrets projekt om enkeltintegrerede skolebørn med bevægelseshandicap. Projektet blev gennemført i perioden august 1995 til juli 1996 og havde til formål at indsamle viden om forhold, der har betydning for en vellykket integration. Denne viden blev hentet hjem via interview og markstudier med elever, forældre, lærere, skoleledere, fysioterapeuter, ergoterapeuter og andre fagfolk der til daglig har kontakt med elever med bevægelseshandicap.
Hæftet er opdelt i seks afsnit, som beskriver forskellige aspekter af integrationen, - den fysiske, administrative, behandlingsmæssige, undervisningsmæssige, sociale og psykiske integration. I dagligdagen griber disse aspekter ind i hinanden, men her behandles de hver for sig for at give læseren en overskuelig og let tilgængelig adgang til emnet. Afsnittet ""Få mere at vide"" giver et overblik over nyttige adresser, relevant lovstof og litteratur på området.
""Bevægelseshandicappet i folkeskolen"" henvender sig til personer med interesse og part i børnenes skolegang, - herunder lærere, psykologer og forældre samt øvrige fagfolk i amter og kommuner. Men også studerende og andre kan hente viden og inspiration i hæftet.
Undertitel | et temahæfte om enkeltintegrerede elevers vilkår i skolen |
---|---|
Forfatter | Jørn Greve |
Forlag | Videnscenter for Bevægelseshandicap |
Indbinding | Ingen |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 8. aug. 2000 |
Sideantal | 59 |
Bredde | 201 |
Højde | 211 |
Dybde | 4 |
Vægt | 197 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788790306014 |
ISBN-10 | 8790306015 |
EAN | 9788790306014 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |