Blog kunder i butikken
195,00 kr
96
ISBN
9788762903050
Denne bog handler om et nyt fænomen i webmediet. Det drejer som om weblogs, mere populært kaldet blogs.
Bloggen er en græsrodsgenre, da den er udviklet spontant af ikke-kommercielle brugere af webmediet. Gennem bloggen udtrykker man sig personligt på nettet i elektronisk dagbogsform.
Bogen beskriver, hvad der kendetegner bloggen, og udforsker mulighederne for at anvende den som et redskab i markedsføring gennem det elektroniske medie. Bloggen er den nyeste måde at gøre et website levende på. For bloggen giver et website en menneskelig stemme. Den er et middel til at komme i dialog med omverdenen på en måde, som det ordinære website slet ikke kan. Bloggen kan blive erstatningen for den personlige kontakt, som er forsvundet som følge af den teknologiske udvikling.
Virksomheder m.v. får en menneskelig stemme gennem bloggen, og går atter i dialog med kunden, men denne gang virtuelt. Hvis man som virksomhed eller organisation beslutter sig til at kaste sig ud i et forsøg med at blogge, er det vigtigt at gøre det ordentligt fra begyndelsen. En velovervejet, nøje planlagt lancering af bloggen med udgangspunkt i en klar strategi er en nødvendig forudsætning for succes. Derfor indeholder denne bog en gennemgang af de overvejelser, man bør gøre sig under planlægningen og vedligeholdelsen af en blog.
Lis Holm er cand. mag. og lektor ved Syddansk Universitets kandidatuddannelse i webkommunikation.
Bloggen er en græsrodsgenre, da den er udviklet spontant af ikke-kommercielle brugere af webmediet. Gennem bloggen udtrykker man sig personligt på nettet i elektronisk dagbogsform.
Bogen beskriver, hvad der kendetegner bloggen, og udforsker mulighederne for at anvende den som et redskab i markedsføring gennem det elektroniske medie. Bloggen er den nyeste måde at gøre et website levende på. For bloggen giver et website en menneskelig stemme. Den er et middel til at komme i dialog med omverdenen på en måde, som det ordinære website slet ikke kan. Bloggen kan blive erstatningen for den personlige kontakt, som er forsvundet som følge af den teknologiske udvikling.
Virksomheder m.v. får en menneskelig stemme gennem bloggen, og går atter i dialog med kunden, men denne gang virtuelt. Hvis man som virksomhed eller organisation beslutter sig til at kaste sig ud i et forsøg med at blogge, er det vigtigt at gøre det ordentligt fra begyndelsen. En velovervejet, nøje planlagt lancering af bloggen med udgangspunkt i en klar strategi er en nødvendig forudsætning for succes. Derfor indeholder denne bog en gennemgang af de overvejelser, man bør gøre sig under planlægningen og vedligeholdelsen af en blog.
Lis Holm er cand. mag. og lektor ved Syddansk Universitets kandidatuddannelse i webkommunikation.
Undertitel | om anvendelsen af weblogs i markedsføring |
---|---|
Forfatter | Holm L |
Forlag | DJØF |
Indbinding | Hæftet |
Product Type | 1 |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 2. maj 2006 |
Sideantal | 0 |
Bredde | 135 |
Højde | 209 |
Dybde | 10 |
Vægt | 157 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 2. maj 2006 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788762903050 |
ISBN-10 | 8762903055 |
EAN | 9788762903050 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |