Celebritykultur

Af: Helle Kannik Haastrup
175,00 kr
På lager
ISBN
9788759321720

Celebritykulturen er et centralt fænomen i nutidens film- og mediekultur som konkret kommer til udtryk i forskellige mediegenrer. Celebritykultur er den første bog på dansk som samlet præsenterer den nyeste internationale medieforskning i celebritykultur.

Bogen giver en introduktion til celebritykulturens centrale begreber og teoridannelser, sætter den i et mediehistorisk perspektiv og belyser både medieindustriens og modtagerens roller.

Gennem eksemplariske medieanalyser giver bogen indsigt i, hvordan celebritykulturen manifesterer sig i faktuelle genrer som portrætdokumentar, prisuddelingsshow, profiler på sociale medier og interviews, med fokus på berømtheder inden for film, politik og videnskab.

Celebritykultur er målrettet undervisning i medievidenskabelige fag på universiteter og læreruddannelserne og for læsere med interesse i aktuel mediekultur og mediegenrer.

Helle Kannik Haastrup er lektor, ph.d. i medievidenskab ved Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab, Københavns Universitet.

Specifikationer
Undertitel Del af serien Kort og præcist om medier og kommunikation
Forfatter Helle Kannik Haastrup
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Paperback
Thema koder Kulturstudier og medievidenskab, Sociologi
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 1. dec. 2019
Sideantal 120
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 0
Oplagsdato 1. dec. 2019
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788759321720
ISBN-10 8759321725
EAN 9788759321720
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.