Celebritykultur
Celebritykulturen er et centralt fænomen i nutidens film- og mediekultur som konkret kommer til udtryk i forskellige mediegenrer. Celebritykultur er den første bog på dansk som samlet præsenterer den nyeste internationale medieforskning i celebritykultur.
Bogen giver en introduktion til celebritykulturens centrale begreber og teoridannelser, sætter den i et mediehistorisk perspektiv og belyser både medieindustriens og modtagerens roller.
Gennem eksemplariske medieanalyser giver bogen indsigt i, hvordan celebritykulturen manifesterer sig i faktuelle genrer som portrætdokumentar, prisuddelingsshow, profiler på sociale medier og interviews, med fokus på berømtheder inden for film, politik og videnskab.
Celebritykultur er målrettet undervisning i medievidenskabelige fag på universiteter og læreruddannelserne og for læsere med interesse i aktuel mediekultur og mediegenrer.
Helle Kannik Haastrup er lektor, ph.d. i medievidenskab ved Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab, Københavns Universitet.
| Undertitel | Del af serien Kort og præcist om medier og kommunikation |
|---|---|
| Forfatter | Helle Kannik Haastrup |
| Forlag | Samfundslitteratur |
| Indbinding | Paperback |
| Thema koder | Kulturstudier og medievidenskab, Sociologi |
| Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 1. dec. 2019 |
| Sideantal | 120 |
| Bredde | 0 |
| Højde | 0 |
| Dybde | 0 |
| Vægt | 0 |
| Første udgave | 0 |
| Oplagsdato | 1. dec. 2019 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788759321720 |
| ISBN-10 | 8759321725 |
| EAN | 9788759321720 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |




