Celebritykultur
Celebritykulturen er et centralt fænomen i nutidens film- og mediekultur som konkret kommer til udtryk i forskellige mediegenrer. Celebritykultur er den første bog på dansk som samlet præsenterer den nyeste internationale medieforskning i celebritykultur.
Bogen giver en introduktion til celebritykulturens centrale begreber og teoridannelser, sætter den i et mediehistorisk perspektiv og belyser både medieindustriens og modtagerens roller.
Gennem eksemplariske medieanalyser giver bogen indsigt i, hvordan celebritykulturen manifesterer sig i faktuelle genrer som portrætdokumentar, prisuddelingsshow, profiler på sociale medier og interviews, med fokus på berømtheder inden for film, politik og videnskab.
Celebritykultur er målrettet undervisning i medievidenskabelige fag på universiteter og læreruddannelserne og for læsere med interesse i aktuel mediekultur og mediegenrer.
Helle Kannik Haastrup er lektor, ph.d. i medievidenskab ved Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab, Københavns Universitet.
Undertitel | Del af serien Kort og præcist om medier og kommunikation |
---|---|
Forfatter | Helle Kannik Haastrup |
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Kulturstudier og medievidenskab, Sociologi |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. dec. 2019 |
Sideantal | 120 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 1. dec. 2019 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788759321720 |
ISBN-10 | 8759321725 |
EAN | 9788759321720 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |