Cola som kult

Af: Niels Frid-Nielsen
198,75 kr
211
ISBN
9788726101737
"Præsidenten drikker Coke, Liz Taylor drikker Coke og tænk dig, du kan også drikke Coke.

En Coke er en Coke og ingen pengesum kan købe en Coke, der er bedre end andre Cokes. Alle Cokes er ens og alle Cokes er gode." – Andy Warhol

Coca Cola havde i årevis frit spil til at markedsføre sig som indbegrebet af alt det gode og ønskværdige. Men i 1980‘erne udfordrede Pepsi som den første Coca Colas dominans på colamarkedet, og det udviklede sig til en krig om et gigantisk marked af forbrugere af et nytteløst produkt. Pepsis stærkeste kriger i colakrigen var Michael Jackson, der i sommeren 1992 bragte Pepsi til Europa. Dermed gik også krigen om det europæiske colamarked i gang, og den er aldrig rigtig stoppet.

Niels Frid-Nielsen var med, da Michael Jackson ankom til Europa i 1992, og "Cola som kult" er hans beskrivelse og analyse af branding og iscenesættelse for milliarder af to produkter, der er næsten ens, og som ingen rigtig har brug for. Den danske forfatter Niels Frid-Nielsen (f. 1958) har i en lang årrække været tilknyttet Danmarks Radio som kulturjournalist- og kommentator. Han har udgivet flere bøger om kultur og subkulturer i både Danmark og udlandet. Niels Frid-Nielsen er oprindeligt uddannet exam.art. i nordisk litteratur og sprog fra Københavns Universitet.
Specifikationer
Forfatter Niels Frid-Nielsen
Forlag Saga
Indbinding Hæftet
Thema koder Samfund og kultur: generelt, Samfund og samfundsvidenskab
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 13. feb. 2019
Sideantal 154
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 2019
Oplagsdato 13. feb. 2019
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788726101737
ISBN-10 8726101734
EAN 9788726101737
Sprog dan
Orignalsprog null
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.