Computational thinking i gymnasiet
270,00 kr
På lager
ISBN
9788743326571
Computational thinking kan meget enkelt defineres som problembaseret læring, hvor computeren bidrager til at løse nogle af de mange problemer, vi står med som samfund.
Computational thinking i gymnasiet – fra Kierkegaard til koder er en lærerhenvendt udgivelse med mange gode tværfaglige forløb til inspiration. Med afsæt i kernebegreber som dekomposition, mønstergenkendelse, abstraktion og algoritmer har bogens forfattere udviklet og afprøvet undervisningsforløb, der baserer sig på eksperimenter, designtænkning og kreativ produktion med computere, i flere fag hvor faglige mål tilgodeses.
Der er undervisningsforløb til de følgende fag:
- Dansk
- Engelsk
- Historie
- Filosofi
- Fysik
- Kemi
- Matematik
Undertitel | Fra Kierkegaard til koder |
---|---|
Forlag | Systime |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | For folkeskolen, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 15. maj 2023 |
Sideantal | 174 |
Første udgave | 2023 |
Oplagsdato | 15. maj 2023 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-10 | 8743326579 |
EAN | 9788743326571 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |