Da skolen blev alles
"Vi undersøger, hvordan skolehverdagen konkret har formet sig, og hvilken betydning skolen har haft for elever, forældre og lærere. Ambitionen er at gøre skolehistorien til et kulturelt og skole-politisk aktiv ved at levere stof, der kan kvalificere og perspektivere debatten inden for skoleområdet - nu og i fremtiden", udtager Ning de Coninck-Smith, lektor, dr. phil. og hovedredaktør på projektet.
Seriens fem bind belyser den mangfoldighed, der har karakteriseret det danske skolesystem siden dets begyndelse med store forskelle mellem skoler på landet og i byen, i kolonierne og helstaten, for drenge og piger, høj og lav, og for børn med forskellig etnisk baggrund.
Det rigt illustrerede værk er den første samlede fremstilling af dansk skolehistorie og henvender sig til de mange mennesker, der i dag er med til at forme og forvalte de danske skoler: Lærere, forældre, administratorer og politikere.
Undertitel | Tiden efter 1970 |
---|---|
Forfatter | Ning de Coninck-Smith, Lisa Rosén, Iben Vyff |
Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Danmark, Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Historie & Mytologi |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 24. jun. 2015 |
Sideantal | 478 |
Bredde | 234 |
Højde | 248 |
Dybde | 50 |
Vægt | 2059 |
Første udgave | 2015 |
Oplagsdato | 24. jun. 2015 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Dansk skolehistorie 5 |
ISBN-13 | 9788771241372 |
ISBN-10 | 877124137X |
EAN | 9788771241372 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |