Dansk Markedsret
750,00 kr
554
ISBN
9788757423075
Fremstillingen beskæftiger sig primært med den del af lovgivningen, der kommer til udtryk i konkurrenceloven og markedsføringsloven. De 2 hovedområder har et væsentligt slægtskab med immaterialretten.
Dette retsområde berøres perifert flere steder i fremstillingen, men er i øvrigt valgt fra, da immaterialretten udgør et selvstændigt retsområde, der på visse punkter adskiller sig væsentligt fra bogens to emneområder. Med et fokus på konkurrenceloven og markedsføringsloven er det primært den offentligretlige regulering, der behandles. Privatretslige forhold, herunder erstatning, behandles kun sporadisk.
Bogen ser struktureret således, at den er opdelt i de første seks kapitler under del 1, hvilket omhandler konkurrencebegrænsningsretten, mens kapitlerne 7-10 fokuserer på markedsføringsreguleringen.
Indholdsoversigt
Forord
Dansk markedsret - Generelt om fremstillingen
DEL 1 - KONKURRENCERET
Kapitel 1. Dansk konkurrenceret generelt
Kapitel 2. Konkurrencebegrænsende aftaler
Kapitel 3. Misbrug af dominerende stilling
Kapitel 4. Fusionskontrol
Kapitel 5. Offentlig støtte
Kapitel 6. Håndhævelse
DEL II - MARKEDSFØRINGSRET
Kapitel 7. Markedsføringsbegrebet og regulering her
Kapitel 8. Dansk markedsføringslovgivning
Kapitel 9. Markedsføringslovens bestemmelser
Kapitel 10. Særlige emner
Kapitel 11. Håndhævelse af markedsføringsretlige bestemmelser
Bilag
Litteratur og retsakter
Doms- og afgørelsesregister
Stikordsregister
Dette retsområde berøres perifert flere steder i fremstillingen, men er i øvrigt valgt fra, da immaterialretten udgør et selvstændigt retsområde, der på visse punkter adskiller sig væsentligt fra bogens to emneområder. Med et fokus på konkurrenceloven og markedsføringsloven er det primært den offentligretlige regulering, der behandles. Privatretslige forhold, herunder erstatning, behandles kun sporadisk.
Bogen ser struktureret således, at den er opdelt i de første seks kapitler under del 1, hvilket omhandler konkurrencebegrænsningsretten, mens kapitlerne 7-10 fokuserer på markedsføringsreguleringen.
Indholdsoversigt
Forord
Dansk markedsret - Generelt om fremstillingen
DEL 1 - KONKURRENCERET
Kapitel 1. Dansk konkurrenceret generelt
Kapitel 2. Konkurrencebegrænsende aftaler
Kapitel 3. Misbrug af dominerende stilling
Kapitel 4. Fusionskontrol
Kapitel 5. Offentlig støtte
Kapitel 6. Håndhævelse
DEL II - MARKEDSFØRINGSRET
Kapitel 7. Markedsføringsbegrebet og regulering her
Kapitel 8. Dansk markedsføringslovgivning
Kapitel 9. Markedsføringslovens bestemmelser
Kapitel 10. Særlige emner
Kapitel 11. Håndhævelse af markedsføringsretlige bestemmelser
Bilag
Litteratur og retsakter
Doms- og afgørelsesregister
Stikordsregister
Forfatter | Bent Ole Gram Mortensen & Michael Steinicke |
---|---|
Forlag | DJØF |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Ejerskab og selskabsformer, Erhvervsret, Lærervejledninger og undervisningsmateriale |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. sep. 2011 |
Sideantal | 496 |
Bredde | 1 |
Højde | 1 |
Dybde | 1 |
Vægt | 10 |
Første udgave | 2004 |
Oplagsdato | 1. sep. 2011 |
Oplag | 1 |
Udgave | 3 |
ISBN-13 | 9788757423075 |
ISBN-10 | 8757423075 |
EAN | 9788757423075 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |