'De første 100 dage
300,00 kr
500
ISBN
9788702071450
De første 100 dage er altafgørende for den nye leder, uanset om det er første eller sjette gang, man tiltræder et lederjob. Og samtidig er de fuldstændig umulige at gøre perfekte, da man som nyudnævnt befinder sig i en midlertidig tilstand af inkompetence.
Hvordan man kan navigere i dette minefelt, giver Lars Bo Hansen et kort og konkret bud på i sin nye bog, og som henvender sig til den nyudnævnte leder på alle niveauer af en organisation.
Første del af bogen er centeret omkring Lars Bo Hansens fem dogmer
- Du skal kommunikere
- Du skal have en god plan for de 100 dage
- Du skal sætte dit ledelseshold
- Du skal melde strategiske temaer ud
- Du skal skabe resultater i overgangsperioden
Bogen præsenterer de nye udfordringer, den nye leder står over for. Her finder man listen over alle de spørgsmål der rejses, manglende viden, pres og krav etc. Bogen veksler mellem gode råd, eksempler fra det virkelige liv, baseret på interviews med kendte og mindre kendte topledere, og cases. Bogen giver specifikke anbefalinger og interview med fremtrædende skandinaviske ledere, blandt andre Mats Jansson, Jacob Axel Nielsen, Harald Børsting, Fritz Schur og Jan Stig Andersen.
Fx lyder nogle af de indledende råd: Sæt holdet, lav strategien, skab tidligere sejre og afstem forventninger. Hvert råd gennemgåes og forklares, og der trækkes på en eller to cases undervejs – og der henvises løbende til måder andre ledere fx "satte holdet på", "udviklede strategien på" osv. Desuden finder man gode råd til, hvad man IKKE må bruge de første 100 dage på: endeløse to-do lister, skynde sig at beslutte for meget, se stresset og presset ud, tale om den gamle virksomhed man kommer fra, etc.
Professor Steen Hildebrandt anmeldte bogen for Børsen (05.12.08): "Det er en fin, overskuelig og kompetent bog, der indeholder masser af praktiske råd, som jeg i høj grad vil anbefale den nye leder at tage med sig ind i det nye job."
Undertitel | Succes som leder i nyt job |
---|---|
Forfatter | Lars Bo Hansen |
Forlag | Gyldendal Business |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Arbejdsmønstre og arbejdspraksis, Forretningsstrategier, Ledelse og beslutningstagning |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 30. nov. 2008 |
Sideantal | 232 |
Bredde | 142 |
Højde | 220 |
Dybde | 19 |
Vægt | 380 |
Første udgave | 2008 |
Oplagsdato | 4. jan. 2017 |
Oplag | 6 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788702071450 |
ISBN-10 | 8702071450 |
EAN | 9788702071450 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Søren Roed Schack |
Illustreret i farver/sh | Nej |