Deltagelsesdidaktik
312,50 kr
På lager
ISBN
9788772343570
Med denne bog sætter vi fokus på god og inkluderende undervisning. Bogen indeholder en dansk bearbejdning af Universal Design for Learning (UDL) og stiller skarpt på, hvordan lærerne i skolen kan planlægge, gennemføre og evaluere undervisning, hvor alle elever kan være med. Fokus er rettet mod mangfoldige og fleksible læreprocesser, der imødekommer elevernes læringsforudsætninger, og gør det muligt for dem at nå de faglige mål i undervisningen.
I bogen finder du blandt andet:
- En dansk bearbejdning af Universal Design for Learning.
- Den didaktiske model Deltagelsesdidaktik til planlægning, gennemførelse og evaluering afinkluderende undervisning.
- Syv konkrete undervisningseksempler med afsæt i Deltagelsesdidaktik.
- Konkrete værktøjer til at sætte læring, didaktik og Undervisning på dagsordenen i det professionelle samarbejde i skolen.
Bogen henvender sig til alle med interesse for didaktik, undervisning og læring i grundskolen: lærere, pædagoger, vejledere, ledere, pædagogiske konsulenter og psykologer. Desuden er bogen velegnet til undervisere og studerende på læreruddannelsen.
Undertitel | Undervisning for alle |
---|---|
Forfatter | Katrine Krogholm Olesen og Charlotte Rørvig Haaber |
Forlag | Dafolo A/S |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Førskoler og børnehaver, Skoler, Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 2. okt. 2024 |
Sideantal | 116 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Dybde | 7 |
Vægt | 280 |
Første udgave | 2024 |
Oplagsdato | 2. okt. 2024 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-10 | 8772343575 |
EAN | 9788772343570 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |